• MalanMicke

    Sommar/romantiskt tema?

    Vi hade tänkt att ha sommar/romantik som tema eftersom vi gifter oss på sommaren. Någon som har några förslag på färger man kan använda sig av eller andra fina förslag på vad man kan dekorera med eller vad som helst så är det bara skriva!Vi välkomnar alla ideer!!

    Bröllopsmässa i helgen så då lär vi väl få lite bra ideer och tips också! Funderar på att ha rosa, vitt och ljusgrönt allafall. Älskar ju rosa och karln ville gärna ha ljusgrönt. Men är det sommartema så kan ju alla sommarens glada färger passa, svårt att "sätta stopp" någonstans.

  • Svar på tråden Sommar/romantiskt tema?
  • rosesarered

    Hej!

    hänger på denna tråd då vi tänkt oss något liknande på vårt bröllop
    nu är det väldigt lång tid tills vi gifter oss men vi har tänkt oss preliminärt ha färgerna vitt, ljusgrönt och så lite rött och silver.
    Jag vill gärna ha rosor i min bukett, det känns klassiskt och romantiskt.

    hmm, annars har jag inga tips utan inväntar andras

  • MalanMicke

    Nej är ju just det, jag vill gärna också ha rosor och rött är ju klassiskt men eftersom jag är tokig i rosa så känns det kanske dumt o blanda rosa och rött?! Det är ju frågan hehe..passar dem ihop eller inte liksom. Men allafall preliminärt rosa,vitt och ljusgrönt som sagt, som de "stora" färgerna i vårt bröllop. Jo precis nu är det bara samla ideer som gäller. Tiden är ju inte inne än =)

  • lecaroline

    Rött och rosa är ju jätte fint ihop.
    Man kan ju klippa rätt mycket i naturen och sätta i vackra vaser och ha på borden. Högt som lågt, dekorera med gröna grena i taket och på väggarna..

  • Luucie

    Men rosa rosor är ju det vackraste som finns!

    Fast vill du kan du absolut blanda. Det är gammalt trams att inte rosa och rött skulle funka.

    Annars är ju en blandning av mörkare rosa och ljusa väldigt fint och sen kan man ha ljusgrön murgröna.

    När ska ni gifta er?

  • MalanMicke

    Jaa okej ja för rött är ju himla romantiskt. Röda och vita rosor på borden!! =) ja hade tänkt försöka plocka ihop lite folk som får fixa blommor till utsmyckning av lokalen och så. Tur att halva släkten bor i hus eller på landet =)

  • rosesarered

    Själv tycker jag att det passar med rött och rosa.
    Hittade en bukett med dom färgerna:
    www.bernzonsblommor.se/view_image.asp&p2=Rosa%20&%20creme&p3=Vendla%20och%20heven%20samt%20n%E5gra%20Tenga%20Venga%20som%20blickf%E5ng!

    tycker nog att dom går ihop!

  • MalanMicke

    Ja murgröna är ju fint!! Vi har inte satt datumet än men det blir i augusti 2010 så än håller vi på och samlar ihop ideer. Samt boka kyrka och lokal om en stund. Tror vi ska försöka få i början av aug, 7:e eller något sånt.

    När ska ni andra gifta er?sommar/vår/vinter?

  • MalanMicke

    Ja den buketten var fin! Något mer grönt vill jag gärna ha också, vill ha en droppformad bukett tror jag,mycket grönt hängande =) Men ja som du säger, nu är det ju mer att man KAN ha rosa och rött. Men ska kolla in bröllopsmässan i helgen så kanske man får några fler ideer.

    Finns många fina sommarfärger

  • rosesarered

    Vi har inget datum bokat ännu men lutar åt slutet på juli eller början på augusti.

Svar på tråden Sommar/romantiskt tema?