Förlovningstips :)
Min pojkvän har frågat mig flera gånger nu om jag tycker det är för tidigt för en förlovning och jag har sagt ja alla gånger. Inte för att jag inte vill, utan för att jag har varit rädd för 'vad alla ska tycka', att de ska tycka att vi går för fort fram. Nu har vi dock börjat få lite pikar om när vi ska förlova oss och skaffa barn så det känns som att det ändå är 'accepterat' av omgivningen nu, godkänt på något vis. Det låter kanske dumt, men kan inte förklara på ett bättre sätt :)
Så till saken.. vi ska åka till Barcelona i mars när jag fyller och där tänkte jag överraska honom med en förlovning. Jag har friat två gånger på skoj och han har sagt ja och jag har dragit mig ur och vi har skrattat åt det. Men så har han sagt att nästa gång du frågar säger jag ja på riktigt. Samtidigt är han lite gammaldags och tycker väl att det är killen som ska fria. Så därför tänkte jag fråga om han vill förlova sig med mig alt. bära min ring så snuvar jag honom inte på själva frieriet om han nu vill gå ner på knä och allt det där..
Problemet är att jag inte vet något om hur man förlovar sig :) Vad ska jag välja för ringar, när och hur ska jag göra det? Och hur lyckas jag få reda på hans ringmått på ett inte alltför suspekt sätt? Har man förlovningsringen kvar när man gifter sig, så man måste tänka på att den ska kunna matcha en annan ring? Jag vill ha en ring med en eller ett par stenar i, ska jag köpa en slät till honom då? Eller är det standard att köpa släta till båda när det gäller förlovning?
Ge mig alla tips ni har, vill att detta ska bli något vi minns länge!