Vi bodde två veckor på Riu Tequila i september förra året och vi trivdes jättebra. Vårt rum hade dock bara utsikt mot ett staket men man är kanske inte på rummet så mkt. Annars var rummet bra med breeeda sängar, tv, fläkt, air condition, *fri* minibar som fylldes på varje dag- allt mkt fräscht och alla som jobbar där är vänliga. Hotellet ligger en bit från stranden- att gå tar kanske 10 minuter, med minitåget tar det några minuter. Man kan utnyttja restaurangen i det Riu hotell som ligger närmast stranden tex. för lunchen. Alla Riuhotell har enorma buffeer både till frukost, lunch och middag- det är gott och mycket (jag gick upp 5 kg!) Vill man ha äkta mexikansk mat kan man med fördel äta nere i byn några gånger. Byn ligger 5 minuters taxiresa från Riuhotellen, men taxtbilarna stod alltid och väntade vid hotellet och de var billiga. Fördelen med att hotellet ligger lite utanför är att det bara är Riugäster på stranden. Nackdelen med All Inclusive-hotell är att man måste gå omkring med ett plastband runt handleden i två veckor!! Lite komiskt, plus att det innebär att försäljare är på en inne i byn; de är dock inte otrevliga utan respekterar ett *nej*.
Riu Tequila är fint och lyxigt men lite ledigare än ett närliggande Riuhotell där man verkligen klädde upp sig vid middagarna och där det kändes mer stelt än bekvämt att bo. På Riu Tequila finns också bra uppträdanden varje kväll.
Jag tror vi åkte med Apollo. Ett tips är att inte köpa alla utflykter som *turoperatören* anordnar eftersom man kan få det mkt billigare om man köper utflykten nere i stan.
Jag skulle gärna välja Playa del Carmen som bröllopsresa men nu har vi ju redan varit där, så för oss blir det förmodligen Thailand.