Tack i festproram?
Vad har ni skrivit på sista sidan i era festprogram? Jag skulle vilja ha något bra tack till våra gäster. Kan någon hjälpa mig?
/Jenny
Vad har ni skrivit på sista sidan i era festprogram? Jag skulle vilja ha något bra tack till våra gäster. Kan någon hjälpa mig?
/Jenny
vi skrev i programmet både en välkomstext och en tacktext. I den sistnämnda skrev vi även lite om vad som vi hade planerat härnäst i våra liv, vilket efternamn vi skulle ta, vart vi skulle bo, vart vi skulle på bröllopsresa och lite roligare info om hur gästerna kunde ta sig hem. Vi sände även en hälsning till 'absent friends' (personer som av olika anledningar inte kunde dela denna dag med oss) Sist avslutade vi med detta:
"Hoppas att ni alla har haft en trevlig eftermiddag och kväll tillsammans med oss! Kvarglömda gäster återfås mot beskrivning efter festen. Dock högst 24 timmar efter festens slut, därefter betraktas de som köksavfall."
Lycka till=)
Vi skrev en liten text eftersom vi inte visste så långt i föväg vilka vi ville tacka!
Tack alla
som har varit med och hjälpt till
att göra våran dag
alldeles alldeles underbar!
MrsTwingly: hur skrev ni "lite roligare info om hur gästerna kunde ta sig hem"? (Tigger lite... men jag har noll fantasi : ) )
haha! ja, "lite roligare information" . Vi försökte hålla allt så lättsamt som möjligt. Tror jag klistrar in det vi skrev så blir det nog bättre än att jag ska försöka ge mig på att sammanfatta=)
"Ett stort tack till alla er som varit med denna dag och delat den med oss. Ni betyder alla så mycket för oss! Tack även till alla ni som har hjälp till med olika saker. Det hade inte gått utan er!
En varm tanke vill vi även sända till familj och vänner som av olika anledningar inte kunnat vara med här idag.
På vår bröllopsresa har xxxi början av xxx. Under två veckor kommer vi att befinna oss i xxxx och snorkla järnet!
Då engångskameror känns sååå 2003, har vi för er som under kvällen tagit kort med digitalkamera lagt ut cd-r-skivor i lilla salen. Dessa får ni gärna ta med, bränna ner era bilder på och sedan posta till oss! Adress finns på varje skiva!
/.../
Konsten att ta sig hem kan ske på två sätt. Antingen genom den bil ni kom med eller med taxi. Att promenera är nog inte att rekommendera? Taxi XX nås på XXX-XXXXX.
Hoppas att ni alla har haft en trevlig eftermiddag och kväll tillsammans med oss! Kvarglömda gäster återfås mot beskrivning efter festen. Dock högst 24 timmar efter festens slut, därefter betraktas de som köksavfall
många kramar från x och x"
vet inte om "info om hur gästerna kunde ta sig hem" var så kul eg, men vi var nöjda iaf=)
Mrstwingly>>> är jättesnällt att du delar med dig så man kan få lite inspiration hur man själv kan komma på något liknande i festhäftet, för vi vill också ha det lättsamt och roligt.
vi har också funderingar på att tacka i slutet av festprogramet, vi kommer nog nämna några personer vid namn då de gjort en hel del extra för oss men även tacka alla som velat dela denna dag med oss
Tack så jätte mycket mrs twingly! Snällt att du delar med dig!!!