montenegro någon???
Snubblade över detta resmål och undrar om någon varit där? vilken årstid osv?
Snubblade över detta resmål och undrar om någon varit där? vilken årstid osv?
Jag har inte varit där, men dock i området. Kroatiska och slovenska kusten är otroligt vackra och jag har hört att Montenegro är minst lika fint. Vädret är det samma så sommar eller tidig höst skulle jag säga.
Jag vill verkligen också åka dit!!
Jag var där för 2 år sedan, och jag kan verkligen rekommendera det!
Det finns en massa fin historia, museum och mysiga kvarter samt vacker natur och underbart vatten att bada i.
Vi bodde i Budva, som är en jättemysig stad med underbar strand (stenstrand som resten av medelhavet). Vi badade supermycket, det var sååå varmt när i var där.
Maten är jättegod. Det är mycket fisk och skaldjur eftersom de ligger vid kusten. Det är väldigt billigt där, man får mycket för pengarna.
Vi hade en underbar resa!
Vi var där i slutet på juli. Det var värmebölja då och vi hade över 30 grader alla dagar :)
Var där (bodde i Herceg Novi) i juli förra sommaren. Kan också rekommendera det! Vacker natur, mycket att se och göra (nära till Dubrovnik tex), billigt osv. Vi hade lite otur med vädret och hade mulet och lite regn första dagarna, men sen blev det jättefint!
åh, det låter ju så härligt!
Hade tänkt åka till egypten (främst pga dykningen) men känner att klinatet, maten, naturen och kulturen säkert är bättre i montenegro, kroatien osv....=)
Ja jag kan verkligen rekommendera det. Kan även rekommendera Brats travel guide till Montenergro, finns att köpa på adlibris till en billig peng. Bra fakta om det mesta :)
tack för tipset!