• SandyT

    inspiration från 40-talet?

    Är det någon som vet någon blogg eller sida som man kan hämta insperation från 40-talet, tex på frisyrer, populära färger på den tiden osv?

  • Svar på tråden inspiration från 40-talet?
  • EdithIris

    det är nog bara att googla på.

    Tänk på att på 40-talet var det inte vida kjolar såsom på 50-talet som gällde. Väldigt snävt,feminint. Men ack så vackert!

    vill få liv i den här tråden! :D

  • guldlockm

    Gå in på www.emelieovesdotter.se/ en tjej som stod på bröllopsmässan och hade en massa fina huvudbonader, sedan på hennes hemsida så finns det roliga reportage om retrotrender.

    Enjoy!

  • nångång

    Fick du nån uppfattning om vad ett "smycke" för håret till bröllop skulle kosta ungefär?


    guldlockm skrev 2009-01-30 20:37:15 följande:
    Gå in på www.emelieovesdotter.se/ en tjej som stod på bröllopsmässan och hade en massa fina huvudbonader, sedan på hennes hemsida så finns det roliga reportage om retrotrender. Enjoy!
  • Luucie

    Googla bilder på 1940 style och 1940 hair etc..det är alltid bättre med engelska ord

  • Yavannakémentari

    Bröllopsklänningar i 40-tals stil:

    www.frantiques.co.uk/images/velvet.jpg

    www.ouroneheart.com/wp-content/uploads/2007/08/vintage-wedding-dress2.jpg

    Klänningar i 40-tals stil:

    circavintageclothing.com.au/wp-content/uploads/2008/02/40s-dancing.JPG

    myfrockshop.com/dresses/pics/dec_party_cocktail/50s_silver_sequin_silk_cktl_dress994.jpg

    images.etsy.com/all_images/6/6f0/84c/il_430xN.21761227.jpg

    Ingrid bergman i Casablanca:

    www.cobbles.com/simpp_archive/images/bergman-casablanca.jpg

    Det är bara att tänka på alla 40-tals stjärnorna: Bette Davis, Betty Grable, Katharine Hepburn, Gene Kelly, Vivien Leigh, Elizabeth Taylor m.fl.

  • Cltsp

    Sök på 40's på Flickr så kan du säkert hitta en massa inspiration där :)

  • Josefin 2009

    Gå in på min sida och kolla på mina bilder och gå sedan in på "Mina länkar". Jag skall själv ha ett 30-40-talsinspirerat bröllop(dock inte maniskt följt, men ändå). Jag tror framför allt att du kan hitta mkt inspirartion från fotobloggarna som jag har lagt in i mina länkar.

Svar på tråden inspiration från 40-talet?