• jojann­a
    Äldre 26 Jan 20:43
    1896 visningar
    6 svar
    6
    1896

    Lyssna på dehär, snälla







    det är betydelsen bakom orden jag är intresserad av, hur andra tolkar dem. I princip är båda tvåtydiga..

  • Svar på tråden Lyssna på dehär, snälla
  • MissTi­ny
    Äldre 26 Jan 21:00
    #1

    Jag hittar ingen tvåtydlighet i nån av låtarna. Everything I do är en jätte vacker kärlekslåt, medan den andra Please Forgive me är en mer sorglig låt om förlåtelse. Båda är jätte fina, men om det är tänkt till ett bröllop så är ju Everything I do klockren..

  • Vill nu
    Äldre 26 Jan 21:09
    #2

    tycker som ovanstående!

  • Vill nu
    Äldre 26 Jan 21:10
    #3

    lite nyfiken på vad du uppfattar som tvåtydigt?

  • jojann­a
    Äldre 26 Jan 21:12
    #4

    så, dont tell me its not worth trying for, you cant tell me its not wort dying for, kan inte tolkas som att den ena vill lit mer o den andra funderar på...
    Skall nog inte tänka på dehär mer ikväll. Börja just stortjuta så min blivande tyckt att de va nog bäst att gå i säng nu.. har varit febri idag...
    Idag e jag bara överanalytisk o allt e lite semi blää...
    o vi behöv en till låt o min m2b vill int välja....
    uh, gonatt hoppas på en bättre dag imoron

  • jojann­a
    Äldre 26 Jan 21:16
    #5

    den andra:
    first time our eyes met
    same feeling I get
    only feels much stronger
    I want to love you longer

    de här e ju sött men som sagt, please forgive me I cant stop loving you.
    Så i princip e de gulligullgull men endå så ber man om ursäkt.. för vad? borde man sluta älska då eller? eller kan de va sockersött?

  • Vill nu
    Äldre 26 Jan 21:29
    #6

    Jag har tolkat det som att ingen kan ge en orsak till att kärleken ska ta slut... Att han skulle göra allt för henne, till och med dö.

    Och den andra har ju raden:
    Don't deny me the pain I'm going through.
    Tolkar den som att det är ett förhållande på upprinningen och han kämpar för att få henne tillbaka genom att påminna om allt bra.


    jojanna skrev 2009-01-26 21:12:40 följande:
    så, dont tell me its not worth trying for, you cant tell me its not wort dying for, kan inte tolkas som att den ena vill lit mer o den andra funderar på...Skall nog inte tänka på dehär mer ikväll. Börja just stortjuta så min blivande tyckt att de va nog bäst att gå i säng nu.. har varit febri idag... Idag e jag bara överanalytisk o allt e lite semi blää...o vi behöv en till låt o min m2b vill int välja....uh, gonatt hoppas på en bättre dag imoron
Svar på tråden Lyssna på dehär, snälla