• hujjedamejj

    Se smal ut i brudklänning

    Vilken slags brudklänning ska man ha om vill se så smal ut som möjligt...Vilken form på klänning ska man välja för att se mindre ut, å då tänker jag på "klassiska problemområdena" som magen och höfter. Kan även tillägga att jag är kort, 160 cm lång.

  • Svar på tråden Se smal ut i brudklänning
  • feministbrud

    Undvik skärning under bysten! Ska du ha skärning bör den komma under midjan så att du liksom förlänger överkroppen. Har su stor byst? Isåfall tycker jag att du ska framhöva den - det ger uppmärksamhet på annat än tjockleken på resten av kroppen

  • hujjedamejj

    Är normalbystad. Är på väg ner i vikt och brösten lär ju inte bli större av det =)


    feministbrud skrev 2009-01-26 16:29:21 följande:
    Undvik skärning under bysten! Ska du ha skärning bör den komma under midjan så att du liksom förlänger överkroppen. Har su stor byst? Isåfall tycker jag att du ska framhöva den - det ger uppmärksamhet på annat än tjockleken på resten av kroppen
  • MV85

    klassisk a-linje på kjolen, och v-ringat upptill så ser man smalare ut ;)

  • didis

    Äh! Du kommer antagligen att ståla med hela ansiktet så folk kommer inte att se resten av kroppen!!

    Alla tiders bästa smalknep är att inte tänka på vikten utan se självsäker ut, då tänker inte heller andra på om det är några extrakilon här och där.

  • hujjedamejj

    Tips om var såna finns? alltså bra sådana?


    lottis77 skrev 2009-01-26 21:40:51 följande:
    Prova korsettliv!
  • Pizan

    Det vill jag också ha tips på. Har tänkt att snöra till mig ordentligt.

  • momi boki

    ha en klänning med mycket puff under då blir du smalare ja har en och ser 2 strl minre ut när den åker på

  • Stardusty

    Välj en klänning med snörning, finns supermånga som även har inbyggd korsett!

Svar på tråden Se smal ut i brudklänning