• Mrs Mommy

Tycker du att man har rätt till ett........??????

Tycker du att man har rätt till ett privatliv som ens make maka inte har att göra med efter man är gift eller måste man dela och veta om presis allt?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tycker du att man har rätt till ett........??????
  • didis

Det måste finnas en öppenhet om sådant som kan påverka relationen eller den andre.

Men alla behöver ett eget utrymme eller frizon som ingen har tillträde till.

Att ha hemligheter för varandra kan vara att visa hänsyn till varandra men självklart beror det på vilka hemligheterna är.

Om jag tex emellanåt tänker på Brad Pitt när jag älskar med min man kan det vara sårande och inget jag behöver tala om (fast i vårt fall finns det ingen chans att han skulle bli sårad av det och alltså vet han att jag haft sex med Brad Pitt).

Den som säger att man delar ALLT med varandra påstår jag ljuger alternativt har ingen sund relation. Att säga att man delar allt viktigt är en annan sak, det tror jag de flesta kan skriva under på.

• Humlan66
    didis skrev 2009-01-26 13:03:11 följande:
    Det måste finnas en öppenhet om sådant som kan påverka relationen eller den andre.Men alla behöver ett eget utrymme eller frizon som ingen har tillträde till.Att ha hemligheter för varandra kan vara att visa hänsyn till varandra men självklart beror det på vilka hemligheterna är.Om jag tex emellanåt tänker på Brad Pitt när jag älskar med min man kan det vara sårande och inget jag behöver tala om (fast i vårt fall finns det ingen chans att han skulle bli sårad av det och alltså vet han att jag haft sex med Brad Pitt).Den som säger att man delar ALLT med varandra påstår jag ljuger alternativt har ingen sund relation. Att säga att man delar allt viktigt är en annan sak, det tror jag de flesta kan skriva under på.
    Mina tankar går åt precis samma håll. Jag har vart gift tidigare och enligt svärmor ( svenska)så hade jag inte rätt att vara ute ensam utan maken om jag inte :

gick till tvättstugan
    jobbet
    handlade mat osv

man gick INTE ut och dansade utan maken och man gick INTE på stan utan honom heller ,men så måste hon va psykist sjuk den damen med.

Nää eget liv & intressen MÅSTE man få va annars kvävs man ju
  • didis
    Humlan66 skrev 2009-01-30 11:24:27 följande:
    Mina tankar går åt precis samma håll. Jag har vart gift tidigare och enligt svärmor ( svenska)så hade jag inte rätt att vara ute ensam utan maken om jag inte :gick till tvättstuganjobbethandlade mat osvman gick INTE ut och dansade utan maken och man gick INTE på stan utan honom heller ,men så måste hon va psykist sjuk den damen med.Nää eget liv & intressen MÅSTE man få va annars kvävs man ju
    Va´??? Hur var hennes son då?

Stackars kvinna, undrar hur hon har levt sitt eget liv...
  • Ore

Ja, jag anser att man har rätt till ett privatliv.

Däremot så bör ju inte det privatlivet leda till lögner...

• Tooticki

Ja, i en sund relation där det finns förtroende och tillit så tror jag att ett visst mått av privatliv och egentid bara främjar samlivet.

Jag pratar om det mesta med min make, inte för att jag måste utan för att jag vill. Om han däremot hade frågat ut mig/avkrävt mig svar och inte låtit mig ha mitt eget liv så hade jag nog snarare undanhållit saker bara för husfridens skull, det tror jag är osunt!

Svar på tråden Tycker du att man har rätt till ett........??????