• MyochErlend

Vilken stund på bröllopsdagen längtar du mest till?

Tänkte det vore kul att diskutera det..
    i fall du redan är gift så får du gärna berätta om ditt favoritögonblick under er dag :)

Motivera gärna varför du längtar just det eller varför det var den bästa stunden ....

• Svar på tråden Vilken stund på bröllopsdagen längtar du mest till?
  • MyochErlend

själv längtar jag till studen då vi ser varandra för första gången den dagen....
    och när vi kommit fram till pastorn och han säger "Vi har samlats här idag..."
    när man förstår att NU är det på riktigt :) NU är faktiskt denna dagen här :)

• momi boki

jag längtar sååååååå mycket till att få vakna på morgonen gå in ta ett bad och sen kommer tärnan och bestman hit för att äta frukost med oss och bli fixad med hår osv sen när jag får gå ut till bilen i min klänning på väg till kyrkan dp alla kan få en titt på mig hihi vill bara visa upp mig i klänningen sen när vi går in i kyrkan när musiken börjar spela åååå ryser redan nu!

• MyochErlend

momi boki skrev 2009-01-24 14:00:53 följande:

jag längtar sååååååå mycket till att få vakna på morgonen gå in ta ett bad och sen kommer tärnan och bestman hit för att äta frukost med oss och bli fixad med hår osv sen när jag får gå ut till bilen i min klänning på väg till kyrkan dp alla kan få en titt på mig hihi vill bara visa upp mig i klänningen sen när vi går in i kyrkan när musiken börjar spela åååå ryser redan nu!
    ja jag med ryser när jag läser
    vigseln ser jag egentligen fram mer emot än festen....
    (?)
    festen grur jag mig lite inför också...hmm... men det
    blir nog bra.. + att jag vill nog inte att den dagen ska ta slut
    jag ska lova mig själv att försöka njuta av varje liten stund av den dagen.. för även om man skulle vilja så är den ju tyvärr inte längre än andra dagar
  • momi boki

vad du en gör stressa inte då trängs nog de underbara bort ja ska vara cool lugn även om nåt går åt pipan =)

• Lajsan

Jag hade 2 speciella stunder på vår bröllopsdag, först var det när vi skulle gå in i kyrkan, ungefär en kvart innan vigseln skulle börja så blev jag hur nervös som helst, sen stod vi där och dörrarna öppnades och vi såg allas ryggar innan dom märkte att dörrarna hade öppnats, sen reser sig alla upp och musiken börjar, jag fick så mycket känslor i hela kroppen, grinade med hela ansiktet av lycka fast det kom knappt inga tårar, bara helt rörd av att alla stod där och hade kommit dit för vår dag, sen att jag inte minns något av när jag gick in, tydligen sprang jag fram nästan, mannen hade nypit mig i handen utan att jag märkt det den andra stunden som var helt otrolig var när vi åkte häst och vagn från kyrkan till lokalen, en stund bara för oss själva att njuta utan alla andra runtomkring.

Jag är så avundsjuk på er alla som har detta kvar! Men vill också säga att passa på att njuta av er planering och tankar för det är halva grejen, dagen d går ju tyvärr så fort.

• aikidoaasa

Det jag längtar mest till när jag en dag gifter mig är:
    När prästen tittar på oss och på de som är församlade och säger den delen med att vi nu är gifta! (jag har hört den formulerad på lite olika sätt så jag skriver inte "frasen"...) DEN delen längtar jag mest till! hihihi...

• längelevekärleken

Jag längtar till jag får se min blivande i ögonen, efter att inte ha setts på hela dagen syns vi första gången vid altaret. Jag blir tårögd av glädje bara jag tänker på det. Åhhh jag längtar sååå.. och till vi säger JAAAAAAAAA

• chokladflingan

Jag trodde att festen var höjdpunkten på dagen, men det blev vigseln! Inte för att festen var tråkig men för att vigseln blev så underbar! Passa på å njut, det går över så fort!

• Stjärnblomma

De två ögonblick jag njöt mest av var dels precis efter vigselcermonin. Vi vigdes längst ut på en lång brygga vid havet, och när vi långsamt vandrade tillbaka mot stranden, hand i hand, slog hjärtat kullerbyttor.

Dels när vi kommit till hotellrummet där vi tillbringade bröllopsnatten, sparkat av skorna och hällt upp champagnen, och bara satt och tittade på varandra och fnittrade hejdlöst.

Svar på tråden Vilken stund på bröllopsdagen längtar du mest till?