• anja1661

jag ska genomgå en förlossning!!

japp!! det är inte jag som ska föda denna gång utan min syster. hon och hennes sambo har beslutat att jag ska få vara med och fota och filma!

jag har själv 2 barn och min syrra var med under den sista som just fotograf! superhäftigt!!!

och nu sk ajag få vara med på en!!!! wow jag längtar!! bebis väntas komma den 8mars men vi vill alla att h*n kommer tidigare!!

• Svar på tråden jag ska genomgå en förlossning!!
  • didis

Oj! Vad spännande!

Och säkert på flera sätt mer nervpressande att titta på än att ligga där själv.

Första gången var maken övertygad om att jag skulle spricka och dö! Skönt för dig att du har upplevt det själv, annars hade det nog varit lite skrämmande.

Hoppas allt går bra för er!! Är det hennes första?

• anja1661

nej hennes andra...de har en tjej på snart 4år...

• anna01

Åhh va roligt. Hade nån av mina vänner frågat mig om jag vill vara fotograf hade jag sagt JAAA direkt

• aalexandra

Vad skoj.. Det hade jag också velat göra, vilken ära!!

• Troll1

Jag var med när min storasyster fick sitt första barn. När det andra föddes kom jag 20 min för sent...

Hon ville ha med sin erfarna lillasyster Jag fotade o filmade lite lagom.

• anja1661

heheh när jag födde mitt andra barn så var ju syrran med, som jag skrev. men allt gick så fort så hon hann bara precis in och sen kom han ut! som tur va hann hon ta lite bilder...jag har ett kort där han precis glidit ur mig! häftiga kort!! sen har jag ett där jag står och håller i den tomma magen efteråt! ser riktigt groteskt ut faktiskt!! heheh

här kan man snacka om fläskläpp!!

• Nalle Puh 40

Hm, jag har inga barn än men vill man verkligen ha det på film???

• anja1661

på min förlossning hann vi inte filma något men korten är ovärderliga!!! det är ju inget jag förstorar upp och hänger på väggen men kul att ha kvar!

• anna01

Ja vi hann aldrig slå på videokameran men jag önska verkligen vi hade de :_D

• Tess80

Min syster var med på min förlossning också (tillsammans med m2b förståss) Det kändes mycket bra, inte endast för att hon tog kort osv. utan för att hon lugnade min sambo mycket (syrran har 2 barn själv, och detta var vårt första).

Han var ju nervös och kände att han inte kunde hjälpa till tillräckligt, så min syster blev som ett bra stöd för honom där inne på förlossningen.

• Fröken Planera

Näää jag hade verkligen inte velat ha bilder eller filmer från min förlossning. Jag har en kille som är 11 år och nu ska jag ha en bebis till sommaren. När vår pojk föddes, så hade vi kamera med oss, men var överens om att inga bilder skulle tas förrän han var född. Vi tänker göra likadant denna gången. Jag hade inte velat se hur jag såg ut under förlossningen.

• anja1661

Fröken Planera skrev 2009-01-24 12:48:25 följande:

Näää jag hade verkligen inte velat ha bilder eller filmer från min förlossning. Jag har en kille som är 11 år och nu ska jag ha en bebis till sommaren. När vår pojk föddes, så hade vi kamera med oss, men var överens om att inga bilder skulle tas förrän han var född. Vi tänker göra likadant denna gången. Jag hade inte velat se hur jag såg ut under förlossningen.
    åhh och jag tycker precis tvärtom!! det är ju jättehäftigt att få se hur förlossningen gick till ur en annan vinkel.
  • Luucie

Jag känner mig fortfarande traumatiserad av Gudrun Schymans krystande som vi fick se på barnkunskapen i skolan...behöver nog terapi till och med

Men lycka till och hoppas det blir bra för dig/er!

• ario

jag har aldrig förstått varför man vill filma det hela..usch, med all blod och gegga överallt.

• Fröken Planera

Så länge det inte finns några bildbevis så kan man efter ganska lång tid inbilla sig att det är en fin händelse. Men hade jag haft bilder eller film från förlossningen, så hade jag nog bara kommit ihåg allt det jobbiga och smärtfulla.
    Jag är i alla fall nöjd med att ha första bilden då jag fick upp bebisen på bröstet och sen när hans pappa håller honom.

Men jag är kanske lite blödig...

• anja1661
    ario skrev 2009-01-26 19:47:54 följande:
    jag har aldrig förstått varför man vill filma det hela..usch, med all blod och gegga överallt.
    har du egna barn?
    under mina förlossningar hade inte varit blod och gegga överallt förens moderkakan kommer ut...
    det är en väldigt fin och underbar upplevelse och jag känner mig hedrad att få vara med under min syrras förlossning!
    att ta dessa bilder ska bli sååå himla kul!
    och att få vara med när ett nytt litet liv ser dagsljuset för första gången och tittar upp på sin mamma från bröstet....ja det är ovärderligt!!

oj vad sentimental och djup jag blev!!
    haha jaja jag tycker det är underbart iallafall!!
  • Lady o Lufsen
    Det är nästan lika fantastiskt som att föda barn själv
    Jag var med på min bästa väninnas kejsarsnitt- helt fantastiskt!
  • MilosMamma

Vi ångrar oss massor att vi inte tog Fler bilder och att vi inte filmade, Man glömmer så himla mycket.

Svar på tråden jag ska genomgå en förlossning!!