• Fia och Alex

    Passar smoking till bröllop?

    Funderar på om det passar med smoking för min m2b på vårt bröllop? Är det vanligt att man har smoking när man gifter sig...?

  • Svar på tråden Passar smoking till bröllop?
  • Heloise

    Min m2b ska iaf ha smoking; han vill inte ha frack och passar inte i frockcoat eller liknande, så han valde mellan kostym eller smoking och då blev det smoking, fast med svart väst( frackväst) ist för gördel. Om det är vanligt eller inte vet jag faktiskt inte; männen har haft frockcoat på alla bröllop som vi varit gäster på. Men jag tycker att smoking är så snyggt; och vem vill inte gifta sig med Bond

  • Fia och Alex

    Hihi, vem vill inte gifta sig med Bond ja?

    Fler som tänker nåt om detta?

  • Svanboet

    Jag tycker det beror lite på vilken typ av klänning bruden väljer... Kanske inte ska satsa på smoking för gummen och kort cocktail klänning för bruden. Annars tycker jag smoking är väldans fint

  • Miss Moneypenny

    Min blivande har köpt smoking med gördel, fluga och plisserad skjorta och allt. Väldigt "James Bond" och jag tycker han blir supersnygg i det. Jag tror att det passar till min klänning jag valt, lite samma stil (bild finns i galleriet)

    Jag har en bröllopsbok som är väldigt traditionell med lite "regler" och etikett och sånt och där finns smoking med i kapitlet "brudgummens klädsel".

    Jag tycker man ska välja det man känner sig finast i och strunta i vad man "bör" ha. Lycka till :)

  • bongen80

    min m2b ska gifta sig i sin morfars smoking ganska gulligt tycker jag. själv vet jag inte skillnad på kostym, smoking osv så för min del spelar det ingen roll. jag tycker man ska ha det man känner sig bekväm i (ja kanske inte helly hansen)

  • 20090822

    Min m2b ska också gifta sig i smoking, han tycker det är snyggast. Jag köpte en bröllopstidning igår och där står det såhär: 'Den trendkänslige blivande brudgummen sneglar idag gärna på en snygg smoking för bröllopet. Idag är det högsta mode att äkta sin hjärtas dam i en smoking till skillnad mot för några år sedan.'

Svar på tråden Passar smoking till bröllop?