• Mrs Mastad to be

Någon mer med svärmorsproblem?

Jag blir så himla trött. Min fästman och hans mamma har inte alltid kommit så bra överens, hon slängde till och med ut honom när han var 17. Nu är dom äntligen vänner igen och har börjat bygga upp en bra relation igen. Fast min fästman är väl den som kämpar mest och ringer och hör av sig vilekt hon aldrig gör. MEN till problemet, när vi berättade att vi ska gifta oss i augusti så kom det fram att hon ska gifta sig straxt efter oss, då ville hon att vi skulle flytta vårat bröllop. Inget jag var så glad för men visst vi kan flytta på det. Men nu idag så hade min fästman fått ett mejl där hon skriver massa skit om oss och att hon inte tycker att vi ska gifta oss alls. Min fästman är ju superledsen för han ha kämpat så hårt för att dom ska kunna vara vänner igen men så måste hon hålla på så här. Jag kommer ikläm och vet inte vad jag ska ta mig till riktigt. Några förlsag?

• Svar på tråden Någon mer med svärmorsproblem?
  • Tooticki

Usch vad jobbigt!

Jag tror att din fästman måste konfrontera henne och säga att hon måste behandla er med respekt och jobba på deras relation lika mycket som han gör, annars vill han inte ha någon kontakt.

Vi har lite samma problem, min mans syster har bestämt sig för att hata mig och hans mamma har mer eller mindre tagit hennes parti. Min man har valt att säga upp kontakten och för att vara ärlig så är livet lättare och mindre problemfyllt efter det!

• didis

För din del - ligg lågt.

Deras problem började långt innan du kom in i bilden (väl?) och det här måste de reda ut tillsammans, bara de två.

Han får tala om för henne att han blir sårad och fråga henne rakt ut vilket syfte hon har med mejlet och varför hon inte kunde säga det till honom öga mot öga istället.

I värsta fall får din fästman välja mellan att avsluta deras relation igen eller att acceptera henne som hon är.

• Mrs Mastad to be

problemet började långt innan jag kom in i bilden. Känns lite som att hon är avundsjuk för att vi har det bra och ska gifta oss före henne. Så himla tråkigt att det ska vara så här, tycker att man borde kunna vara glad för sin sons skull. JAg kan ju inte undvika att känna mig lite träffad också men det handlar väl inte om mig hoppas jag. JAg får ligga lågt då och se vad han kommer fram till själv. Jag hoppas att han inte tar det här utan tar ett rejält snack med henne och sen antingen att det löser sig eller att han säger upp kontakten med henne. Tack för alla goda råd:)

• momi boki

riktigt trist att höra det du säger men å andra sidan har ni ju bokat erat o bestämt er jag hade gift mig o ingte brytt mig ett dugg av vad hon säger osv, ni har all rätt att gör avad ni vill och ert liv,, och det är ju inte ens på samma dag,,, så strunta i henne o tyvärr låter det som hon gillar att vara elak mot er

• passionsblomman

Nä, inte handlar det ett dugg om dig!

Jobbigt när man inte aktivt kan göra så mkt men ändå påverkas så mkt.

Jag håller med didis, ligg lågt, men stötta din sambo, för sådant här gör ONT.

Håller tummen för er!

Mrs Mastad to be skrev 2009-01-21 18:47:45 följande:

problemet började långt innan jag kom in i bilden. Känns lite som att hon är avundsjuk för att vi har det bra och ska gifta oss före henne. Så himla tråkigt att det ska vara så här, tycker att man borde kunna vara glad för sin sons skull. JAg kan ju inte undvika att känna mig lite träffad också men det handlar väl inte om mig hoppas jag. JAg får ligga lågt då och se vad han kommer fram till själv. Jag hoppas att han inte tar det här utan tar ett rejält snack med henne och sen antingen att det löser sig eller att han säger upp kontakten med henne. Tack för alla goda råd:)
  • MysanX

Men stackars er. Vilken jobbig sits. Hur man än gör så blir det ju inte riktigt rätt. Men gör iaf vad som känns bäst för er. Nu har ni planerat ert bröllop och datum. Säg till henne att om hon ändrar stil och lugnar ner sig och respekterar er och ert förhållande så är hon hjärtligt välkommen på bröllopet, om inte så får utebli.

Även fast hon väljer att ta den fega vägen och maila er så tycker jag ni ska säga detta till henne i lugn ton öga mot öga.
    Hoppas allt löser sig.

Stor KRAM

• Mrs Mastad to be

Mmm det hjälper ju inte det minsta att bråka ännu mer med henne iaf, bara säga att så här är det och hoppas att det blir bra. Sånt här är det värsta jag vet, jag är ju bara 20 år men ändå betydligt mer vuxen och mogen än många andra. Varför ska det vara så svårt att bete sig på ett moget vuxet sätt och disskutera saker ärligt och öppet utan att hetsa upp sig så in i bomben....

Svar på tråden Någon mer med svärmorsproblem?