• Tittij

Bröllopsfesten på skärgårdsbåt

Hej hej,

Vi funderar på att ha vår bröllopsfest på en skärgårdsbåt. Nån här som gjort det och kan dela med sig av tips?

Vilket bolag?
    Ungefärligt pris?
    Hur många personer var ni?
    Hur var det med plats? Gick detbra med brudvals och sånt

Har många frågor

• Svar på tråden Bröllopsfesten på skärgårdsbåt
  • Tittij

Kanske ska tillägga att jag menar i Stockholms skärgård..

• Tittij

Ingen som haft festen på en båt?

• LyckligaFrun

Nej jag har inte haft festen på en båt - men jag har varit på en sådan bröllopsfest (eller festen började där och avslutades hemma på brudparets gräsmatta) Det var supermysigt, vädret var toppen, utsikten underbar och maten god. Men det blev ingen dans på båten utan det var mer mat och tal. Jag tyckte det var en jättemysig fest, men kan tyvär inte svara på dina frågor om pris, bolag osv. Kan dock tillägga att vi inte var så många gäster.

• NyfiknaCissi

Jag har också varit på bröllopsfest på en båt, eller rättare sagt vigseln skedde på båten och själva middagen + festen i en lokal på land. Nu kommer jag inte ihåg vad båten hette, men den avgick ifrån Nybrokajen här i Stockholm och åkte sedan runt i skärgården. Har för mig att det var möjligt att även ha middag ombord på båten. Prova att googla, det var så det här bröllopsparet hittat "sin" båt! Lycka till

• Mlle M

Vi har hyrt en skärgardsbat för transporten av gästerna fran kyrkan till festlokalen. Vi kommer att vara ca 120 gäster men kommer enbart servera lättare tilltugg och champagne. Har hyrt baten genom Stockholm Yacht Charter och tror priset är ca 35 000 SEK exklusive dryck och mat. Men som sagt, det är en färd pa drygt tva timmar och jag gissar att beroende pa hur manga ni är sa kan priset variera. Vi var tvugna att hyra den lite dyrare och snabbare baten da vi maste komma fram till vart mal inom en viss tid. Lycka till

• Tittij

Tack för era svar! Sorry för att jag inte svarat tidigare, har varit upptagen med att föda barn

Hoppas fortfarande på att nån som haft hela sin bröllopsfest på båten kan svara.

• Maggan Haggan

Jag harr jobbat på två mysiga skärgårdsbåtar där det arrangerats många bröllop.

Gå in på charterstockholm.se

Det finns en större och en lite mindre båt. Den mindre är lite finare men den större har mer plats för dans. Många har vigseln på däck då brukar kaptenen stanna båten enstund mitt på vattnet vid någon finplats. De är mycket flexibla utifrån hur man vill ha arrangemanget. Det finns möjlighet för bar, plats för dans live musik m.m

Vid något bröllop stannade de båten vid en vacker brygga vid solnedgången där bröllopsparet dansade sin brud vals och resten av sällskapet hakade på efter en stund.

Du kan använda båtarna som bara transport till någon festlokal och då bjuda på bubbel och snittar på båten.

Det blir billigare om du väljer att båten står still vid kaj de sista timmarna då festen på går.

Båda båtarna utgår från Riddarholmen, men kan plocka upp er vart som ni vill och släppa av er där det passar er.

Gå in på sidan och se förslag på mat dukningar och priser.

• Tittij

Tusen tack Maggan! Ska kolla in sidan på en gång!

Svar på tråden Bröllopsfesten på skärgårdsbåt