• ettem

Fina platser att gifta sig i närheten av Karlstad??

Börjar så smått att fundera över bröllop den 10/10 2010, vet att vi vill gifta oss och ha festen på samma ställe - tanken än så länge är att ha festen på lördagen och ha bröllop, brunch, tårta, paketöppning på söndagen (som är 10/10.). Lite baklängesbröllop förvisso, men jag tror att det kan bli charmigt!

Någon som har något tips på fina ställen man kan gifta sig & ha festen på i närheten av Karlstad?? Plats för övernattning är ett stort plus.
    Är inte så hemma i Karlstadtrakten, så jag behöver lite hjälp! (Sambons hemtrakter, men han är lika idélös som mig...)

Än så länge kommer jag bara på Dömle, men det borde finnas massa trevliga ställen runt omkring!???

• Svar på tråden Fina platser att gifta sig i närheten av Karlstad??
  • WifeJune2009

Här har ni en med lokalkännedom.

Alster (kyrka och herrgård nära)

Domkyrkan inne i Karlstad

Hammarö har en fin kyrka

Grums, Borgvik - superfint och väldigt uppbokat - kolla upp i god tid

Sök på hembygdsgårdar i Sverige så ser ni lätt vilka alternativ som kan ligga bra till. Brukar vara bra prismässigt om ni kompletterar med catering.

Sen beror det på hur långt från karlstad ni kan tänka er, Gräsmark t ex, Sillegården är ur fint (Sunne)...

Några tips iaf//Tjing

• Valkyria84

Ser att du redan fått flera tipps, vi ska gifta oss i Hyttruinen, Borgvik/grums. Super fint!
    Vi kommer inte ha festen vid Kungskvarnen då det blev för dyrt och så hade vi problem med tårtan. Har en särskild som jag vill ha och det skulle bli jätte dyrt så vi hyr Borgviks bygdegår som även är en friskola. Ligger 2 km från Kungskvarnen så det är perfekt för då kan gäster även hyra hotellrum vid Kungskvarnen.

Ett annat tipps är Apertin Herrgård i Kil. Supergod mat! Och vacker!

Hoppas ni hittar något som passar er, lycka till!

• Valkyria84

Glämde säga Dölme också, god mat och vacker det med=)

• MyochErlend

Vi ska gifta oss i Gräsmarks kyrka.. den är underbart vacke roch ha festen i rotteros park i spegelhallen...
    Allt ser ut som en saga :D

• ettem

Tack för tips!! Skall genast googla runt och kolla!

Svar på tråden Fina platser att gifta sig i närheten av Karlstad??