• Lennar­ts Fru
    Äldre 20 Jan 01:30
    2834 visningar
    20 svar
    20
    2834

    jag kan svara !

    Hej, här har ni en ung tjej (20 år) som är gift sedan den 17 Augusti -08 och tänkte nu att jag kanske skulle kunna vara till hjälp för er andra om de är något ni undrar över så ska jag göra allt jag kan att svara från egen erfarenhet. bara så ni vet. så fråga på ! =)

    Kram / Ida

  • Svar på tråden jag kan svara !
  • Fröken­Söt
    Äldre 20 Jan 07:10
    #1

    Vad gulligt av dig! :)
    Har inga frågor (än!) men vänder mig gärna till dig om jag kommer på nåt :)

  • Lennar­ts Fru
    Äldre 20 Jan 20:51
    #2

    ja, du är så välkommen att komma med frågor gällande precis vad som helst och jag lovar jag ska göra allt i min makt för att hjälpa till :)

  • 200907­25
    Äldre 20 Jan 20:54
    #3

    jag nappar på denna tråden...

    en liten fråga direkt; fotograferade ni er innan eller efter vigsen?

  • Lennar­ts Fru
    Äldre 21 Jan 01:26
    #4

    Vi fotograferade oss efter vigseln. Anledningen att jag valde de så varpå grunda av att jag dels inte ville att nån mer än min man och hans barn skulle se mig innan och dels för att jag inte ville ha på mig min vigselring förens vid altaret och man vill ju ha vigselringen på sig på bilderna. Men största anledningen till de var att den sanna lyckan visas ju på ett annat sätt eter bröllopet. Visst lär man se glad ut innan vigseln också, men inte alls som efteråt när man är man och hustru och den lyckan vill man fånga på bild, de lovar jag dig ! =)

  • Lennar­ts Fru
    Äldre 21 Jan 02:47
    #5

    ett tips angående fotograferingen, be gärna vänner och sånt fota mycket under dagen, era saker, fikat, gästerna och öven bilder där ni är helt oförberedd de blir roligare så. tänk noga igenm och skriv upp innan bröllopet om de äör nån speciell bild ni vill ha. tillexempel "en bild liggandes i gräset"..

  • Lennar­ts Fru
    Äldre 21 Jan 15:19
    #6

    ....puffar upp....

  • lönnsj­ö
    Äldre 21 Jan 16:05
    #7

    Hej!
    Hur dags var er vigsel? När började du med hår och make up?
    Något särskilt som ni velat göra annorlunda? Tips tips tips

  • 200907­25
    Äldre 21 Jan 16:27
    #8

    vad sysselsatte ni gästerna med medans ni fotade er?

  • Lennar­ts Fru
    Äldre 21 Jan 17:38
    #9

    lönnsjö
    Våran vigsel var klockan 15.00 och jag började faktiskt inte med håret och sminket förens vid halv ett. Men min frisyr var väldrig simpelt. Är lite besviken över att frisyren hölls bra under vigseln, men efter var den redan ganska hängig och livlös. Jo, de vi valde att göra annorlunda var att vi inte bjöd på mat och fest utan vi bjöd på mängder av fika istället. För att på kvällen vid 19.30 hade vi bokat bord på en jätte fin sjörestaurang kallad sjöbodan där han och jag åt en lyxig middag. Där hade vi aldrig ätit innan och det var mysigt. Efter de var de hotell som gällde ;) Dett har gjort att bröllopet inte var så dyrt heller eftersom vi slapp bjuda på mat och sådant.

    10090725
    Våra gästyer kände varandra ganska väl och behövde ingen speciell underhållning då alla var i full gång att prata så vi meddelade bara att vi skulle bli borta en stund för fotografering. Men som säkerhet såg jag till att min kompis hade några "lekar" på lager ut i fall att. vad hon hade för skojsigt i fickan vet jag inte, men hon behövde inte använda de.

  • 200907­25
    Äldre 21 Jan 18:11
    #10

    jo det e väll ganska smart att medela det, vi funderar på att skriva det i inbjudan att vigsen är kl 14.30 och sen att det e mingel och middag kl 17... kan man göra det tro? alla våra gäster e från göteborg...

  • Lennar­ts Fru
    Äldre 21 Jan 18:12
    #11

    ja, de tycker jag låter helt rätt, då har ni ju tid till fotografering och sånt =)

  • 200907­25
    Äldre 21 Jan 18:14
    #12

    då e ju folk medvetna om det långt i förväg också!

    Måste bara säga vilken otroligt fin kläning du hade! vad gott det såg ut med allt fika bröd och tårtorna! muffinsarna som du har på bild hade ni de också?

  • Lennar­ts Fru
    Äldre 21 Jan 18:18
    #13

    nej nej, den bilden lade jag bara upp för att visa en tjej här på BT hon ville ha tips på tårtor som kan vara lätta att baka och då tycker jag "muffins-tårtan" är väldigt snygg och kan vara enkel att göra. de är ju bara att i grunden göra som en vanlig muffins.

  • 200907­25
    Äldre 21 Jan 18:19
    #14

    de va ialalfall fina, men eran tårta ser jätte smarrig ut, hade man kunnat ta en bit genom datan så hade jag gjort det

  • Lennar­ts Fru
    Äldre 21 Jan 18:22
    #15

    våran tårta var väldigt god. Vi valde en tårta med dekoration av frukt eftersom jag är allergisk mot de där andra som man brukar ha på princesstårtor (minns inte vad det ehter) Allt med nötter å mandel är jag alergisk mot. Banan med i och för sig så de fick inte finnas på tårtan. de var min man som förslog att vi skulle ha frukt istället så tårtan kunde ätas av huvudpersonen för själva dagen.

  • 200907­25
    Äldre 21 Jan 18:30
    #16

    marsipan... det e klart att man får ha då..! äter själv inte marsipan, men jag kommer att peta bort det då jag redan ver hur jag vill att tårtan skall se ut, men vi kommer att göra ett alternativ till marsipantårtan! va det en slags fruktmousse?

  • MyochE­rlend
    Äldre 21 Jan 18:31
    #17

    vilka härliga bilder på er 2 :)
    Grattis..
    men är du från karlstad??
    hmm.. nu till min fråga...
    jag skulle vilja veta vad du nu i efterhand skulle lägga ner mer
    energi på i planeringen om du fick göra om dagen ??!!
    *lite flummigt* men förstår du vad jag menar ??

  • Lennar­ts Fru
    Äldre 21 Jan 18:35
    #18

    20090725
    det är jordgubbsmousse

    MyochErlelnd

    jag ör inte från karlstad, men min bösta vän är. vaddå då?
    Om jag skulle få göra om dagen så skulle jag lagt ner mer energi på att planera fotograferingen och bett mina göster och andra fota mer av varandra och dukningen och sådant.. men jag skull verkligen lagt ner mer energi på planera hur jag sjölv ville fotas med honom. Och jag skulle valt en annan frisyr, min frisyr satt bra en timme eller två och sen ville den som falla,. frisörens fel tycker jag.

  • Lennar­ts Fru
    Äldre 21 Jan 19:58
    #19

    ...puffar upp...

    svarar gärna på massor av frågor. Jag älskar att svara ;)

  • Lennar­ts Fru
    Äldre 25 Jan 13:39
    #20

    ....puff puff....

Svar på tråden jag kan svara !