• Mikilita

Panik! Hjälp oss med idéer till möhippa. Bråttom!

Vår vän gifter sig inom en väldigt snar framtid och vi har stora problem med att komma på idéer till hennes möhippa. Hon tycker inte om speciellt mycket. Det kan inte vara något där hon måste klä ut sig och gå runt på stan eller liknande.
    Dessutom känner vi att det inte får kosta någon speciellt stor summa av olika anledningar.
    Vi har flera gånger försökt brainstorma fram något men det känns hopplöst. Dessutom är det nu bråttom och tiden är knapp. Har någon förslag på en hyffsat lugn, men ändå trevlig och rolig, och billig möhippa?

• Svar på tråden Panik! Hjälp oss med idéer till möhippa. Bråttom!
  • Fenixx

men SPA är väl aldrig fel? och sen en mysig middag?
    svårt om hon inte gillar så mycket eller inte vill ut för annars kunde ni ju varit hemma hos någon och anordnat sånt SEX-party(sån som kommer och visar lite roliga "leksaker", oljor osv)

• guldlockm

Hon gillar inte att idrotta? I sådana fall kan ni gå på ett roligt pass ihop, kanske schlagerspinning tillsammans, och sedna laga middag ihop, kanske eventuellt med en inhyrd kock. Annars är spa och mys bra, behöver ju inte kosta så mycket.

När är möhippan?

• RTBW

Jag håller med, SPA.
    Man behöver inte heller gå på ett "riktigt" SPA,
    någon kanske har en fin lägenhet,
    mysa till den med ljus och myspys,
    ha fräsha tilltugg såsom grönsaker o dipp, kanske annat gott,
    lite bubbel.
    Köp färdiga produkter eller prova olika recept på ansiktsmasker osv.

Ring till brudens svärföräldrar och be om lite foton från när henne s2b var liten, kan vara lite kul och mysigt att titta på

Hyr någon mysig kärleksfilm som ni avslutar kvällen med.

Det är iallafall så min drömhippa skulle se ut!

• Fenixx

nä precis..behöver inte vara ett sånt dyrt SPA, utan kanske bara en billigare behandling eller göra det hemma som RTBW säger.

• Mrs Baom

Ni kanske kan åka å rida islandshäst en timme eller så? det är kul!! Paintboll (kan ej stava till detta...) är oxo kul, en kompis till mig fick en timmes körlektion med en grävskopa, det var annorlunda... om ni har snö kan ni åka pulka å ta med mat å grilla på en engångsgrill, kanonkul att åka pulka även när man är vuxen:) bjud henne på en ansiktsbehandling och en fotbehandling, kostar inte så mycket om ni är ett par stycken som lägger ihop.

Några idéer. Lycka till å ha så KUL (det är det viktigaste, att ha kul inte vad man gör:))

• Mikilita

Spa är visserligen jättemysigt. Och i så fall blir det hemmavarianten. Men vi har redan gjort det några gånger vid andra tillfällen, så det känns inte jättespännande.

• altervattnet

håller RTBW spa, massage kanske en bra film, eller bara massa kort från galna upptåg som ni har gjort ?
    tjejsnack massa god mat .

Är ni lite "galnare" kanske ni kan fara och skjuta lerduvor, åka rally med nått proffs, i Skellefteå har dom nått som kallas "Boda borg" typ fångarna på fortet i grupp, ska vara roligt har jag hört ej provat det själv- finns säkert på andra orter också..
    Lära er rida western om ni är hästintresserade

är inte heller en person som skulle tycka att förnedringsgrejen skulle vara som helst rolig... vem fan vill gå på stan och sälja pussar, ok om man är 5 år gammal och är i panik att få ihop pengar till en glass....

• esset50

Typ inomhuspicnic, knytis.
    Pastasallad, soppa, vin?
    Hemmaspa om det är för dyrt att gå bort.
    Man har ju inte roligare än man gör sig...
    Detr viktigaste är väl att träffas och mysa.

Gör hemmafrutest, det finns på BT.

• shakynose

Pysselutmaningar är roligare än förnedring! Kanske caketopper-pyssel?
    På panduro eller andra liknande affärer kan man köpa set med lera i olika färger som bruden kan modellera ett fint par att ställa på toppen av tårtan. Himla kul om man kombinerar med champagne!

Om man ska vara utomhus kan man ge henne i uppdrag att skapa en vacker brudbukett av det hon hittar (kvistar, kottar, skräp...)

Måla ett porträtt av den blivande från minnet (kanske kan ni höra med svensexan/den andra möhippan om de kan göra likadant?)

• Villesmamma

Kolla på någon show tex Wallmans salonger. Golden Hits. jag vet ej vart ni befinner er. Men ni kanske kan ta med henne på en liten resa. Shopping till bröllopet på dagen. (Underkläder, smycken). Middag och Underhållning på kvällen.

• ToBeMrs

Köp varsin present för ett visst belopp och låt blivande bruden gissa vem det är ifrån. Vi körde den varianten för en av kompisarna och satte taket på 20kr. Mycket uppskattat!

• shakynose
    Villesmamma skrev 2009-01-19 22:55:01 följande:
    Kolla på någon show tex Wallmans salonger. Golden Hits. jag vet ej vart ni befinner er. Men ni kanske kan ta med henne på en liten resa. Shopping till bröllopet på dagen. (Underkläder, smycken). Middag och Underhållning på kvällen.
    Shoppingutmaningen är ju också en rolig grej:
    Under dagen får bruden små uppdrag och för varje uppdrag hon klarar vinner hon t.ex. 100kr. Dessa pengar ska hon sedan spendera på kort tid i en utvald butik och köpa en outfit för kvällen. Sedan äter ni middag och gör er fina och går ut och dansar eller nåt (bruden ska ha sin nya outfit så klart).
  • Luucie

Det är inte bara spa man kan göra hemma...

Egen chokladprovning, gå in på fin butik och köp härliga tryfflar, iväg till systemet och köp ett par flaskor gott dessertvin

Vinprovning hemma, finns massor med info man kan ladda hem från olika vinsajter och går du till systemet så kan de hjälpa dig där

Drinkblandning, bästa drinken-sämsta drinken dela ut små priser

Sminka varandra och ta roliga kort...kanske vågar hon efter drinktävlingen göra en "secret box" . Man kan ju göra det på kul och det behöver ju inte vara jätteavklätt.

Kan ju beställa hem en tjej från Mary Kay som visar och pratar om smink. Inget köptvång så vitt jag vet?

• På rosa moln
    ToBeMrs skrev 2009-01-19 23:01:42 följande:
    Köp varsin present för ett visst belopp och låt blivande bruden gissa vem det är ifrån. Vi körde den varianten för en av kompisarna och satte taket på 20kr. Mycket uppskattat!
    Det gjorde de på en möhippa jag var på också, alla köpte någonting som påminde om någon händelse som de hade upplevt tillsammans med bruden och så fick hon gissa och berätta om det hela
  • På rosa moln

Om ni bor i Malmöområdet så finns där ett "fångarna på fortet"-aktivitetscenter (kommer inte ihåg vad det heter men det går ju säkert att hitta utan större problem) som ni kan besöka om hon uppskattar sådana saker, kanske finns liknande saker på andra ställen i Sverige också?

• freddy73

Om man lagar mat hemma är det jättekul att avsluta kvällen med något av de här spelen, "Hur f-n visste du det" och "Våghals". Finns på Designtorget och kostar ca. 200kr. Jag tror de har en webbshop också

Svar på tråden Panik! Hjälp oss med idéer till möhippa. Bråttom!