• Sincerely

    Vart ska man bo ?

    Hej !
    Jag vänder mig till er på BT för detta är det mest seriösa och trevligaste forum jag vet.
    Ska flytta till/närmare Göteborg.
    Vilken statsdel eller kommun omkring bor ni i ? Eller i viken skulle ni vilja bo i ?
    Varför ?

    Skulle vilja hitta ett ställe där jag vet att jag kommer bo ett bra tag fram över. Har barn så jag vill att det ska finna gott om barn och bra skola. Både för låg, mellan och högstadie. Drömmen är hyreslägenhet med radhus/parhus känsla.
    Hjälp mig finna bra förutsättningar för mina barn.

    Så tacksam!
    Kram

  • Svar på tråden Vart ska man bo ?
  • Fenixx

    Mölndal tycker jag ni kan kika på. har min gammelmormor bott och nu sambons bror med familj. trevligt område.

  • feministbrud

    Linné är det bästa som finns! Alla mysiga caféer, nära till stan, bra uteställen, hemtrevligt, haga, gammla masthugget, nära till slottsskogen...

    *Längtar tillbaka*

  • J D

    Jag älskar också Linné men kanske inte bästa stället för ett hus, fast vad vet jag.

    Finns väl massa mysiga områden, själv är jag inte så insatt och vill helst bo nära mina svärföräldrar när vi köper hus så då blir det inget av de områden som mina kompisar brukar droppa men de gillar typ Örgryte och Näset. Det är dock köpehus för flera miljoner vi snackar om då, vet inget om hur det står till med hyreslägenhetsbeståndet men skulle väl gissa att det är lika knapert som i resten av Gbg...

  • feministbrud

    I Linné ligger ju Kungsladugård som är radhus, men jag gissar att det inte är helt billigt det heller.

  • Sincerely

    Tack för era svar.
    Tyvärr är det inge köpehus jag är ute efter.
    Det ska vara hyres och även om Linné är urmysigt så ser jag inte det som nå barnområde.

    Örgryte å Näset... ska kolla upp.... men troligen som JD skriver är det mest köpa hus som gäller där.

    Nå mer som har förslag ?

  • Sincerely

    Tack för era svar.
    Tyvärr är det inge köpehus jag är ute efter.
    Det ska vara hyres och även om Linné är urmysigt så ser jag inte det som nå barnområde.

    Örgryte å Näset... ska kolla upp.... men troligen som JD skriver är det mest köpa hus som gäller där.

    Nå mer som har förslag ?

  • Sincerely

    Tack för era svar.
    Tyvärr är det inge köpehus jag är ute efter.
    Det ska vara hyres och även om Linné är urmysigt så ser jag inte det som nå barnområde.

    Örgryte å Näset... ska kolla upp.... men troligen som JD skriver är det mest köpa hus som gäller där.

    Nå mer som har förslag ?

  • På rosa moln

    Om du inte är så noga med att bo helt centralt så är det väldigt mysigt bortåt Jonsered till

  • Sincerely

    Behöver inte alls vara centralt, snarare tvärtom men inte längre en 1 timma med buss in till stan.

    Vad är bra med Jonsered ?

  • sokkerstruten

    Hm. jag skulle rekomendera..

    Majorna, Ängården (nära slottskogen) Lunden, Kålltorp - områden nära östrasjukhuset och delsjön.

    Områden som ligger nära men en bit bort:
    Nära havet: Askim, Näset, Billdal, Skintebo,
    Nära sjöar: Landvetter, Mölnlycke, Mölndal, Kållered, kungälv.

    ska se om ja kommer på mera!

  • sokkerstruten

    Torslanda förbi volvo finns jättefina områden, som håller på att expandera med nya skolor m.m, Norra skärgården- Öckerö, Hönö, Hälsö

  • På rosa moln
    Sincerely skrev 2009-01-19 23:16:18 följande:
    Vad är bra med Jonsered?
    Med pendeln tar det knappt 20 minuter in till stan, med buss 30. Jag bor i Partille och har vandrat omkring en del där borta och tänkt att det ser väldigt mysigt ut med husen och naturen som finns där. Fast tyvärr så har jag inte kollat upp det mer än så, så att jag har någon koll på skolorna eller annat.
Svar på tråden Vart ska man bo ?