• Saggez­za
    Äldre 19 Jan 15:41
    2515 visningar
    15 svar
    15
    2515

    Hjälp mig med lite ord!

    Jag skulle behöva hjälp med att få ord som för er står för kärlek, bröllopsdag och äktenskap. Ska göra ett kollage men mina ord räckte inte tillräckligt långt så jag hoppas att ni skulle kunna hjälpa mig! Jag är tacksam för alla ord som ni kommer på

  • Svar på tråden Hjälp mig med lite ord!
  • J D
    Äldre 19 Jan 15:42
    #1

    Hm, vilka ord har du? Kanske kan underlätta associationen och så slipper du dubletter .

  • Saggez­za
    Äldre 19 Jan 15:48
    #2

     


    J D skrev 2009-01-19 15:42:54 följande:
    Hm, vilka ord har du? Kanske kan underlätta associationen och så slipper du dubletter .

    Jag tar alla! Dubletter spelar ingen roll! Bara så jag kan fylla på...

  • gosbru­den
    Äldre 19 Jan 15:53
    #3

    provat att söka efter synonymer i word. då får du upp ganska många ord.

  • J D
    Äldre 19 Jan 16:02
    #4

    Hm. Känslofylld, evighet (evig, eviga etc), evinnerlig, innerlig, sinnlig, romantik, evigt band, förbund.

    Återkommer om jag kommer på fler, måste plugga lite nu .

  • Saggez­za
    Äldre 19 Jan 16:06
    #5

    J D: Tackar!

  • Saggez­za
    Äldre 20 Jan 12:43
    #6

    Någon som har fler ord???

  • J D
    Äldre 20 Jan 13:27
    #7

    Det kan bero på att jag sitter och läser om avtal nu men iaf: kärleksavtal .

    Förening (kärleksförening), union, sammanslutning och oändlig kanske också kan fungera.


    Tillbaka till pluggandet igen då .

  • Saggez­za
    Äldre 20 Jan 13:32
    #8

     


    J D skrev 2009-01-20 13:27:13 följande:
    Det kan bero på att jag sitter och läser om avtal nu men iaf: kärleksavtal .Förening (kärleksförening), union, sammanslutning och oändlig kanske också kan fungera. Tillbaka till pluggandet igen då .

    Haha du är en klippa!

  • MrsWin­dh
    Äldre 27 Jan 13:30
    #9

    Tillit, känslor, klippa, ärlig, kär, älskvärd, tillsammans, evig, styrka, varandra, Du & Jag, humor, skratt, gemenskap, Vi, familj, tro, hopp, kärlek, framtid, hålla om, ta hand om, stötta, alltid..

    Det var dom ord som jag kom på just nu.
    :)

  • anja16­61
    Äldre 27 Jan 13:58
    #10

    älska, måna om, omfamna, krama, pussa, kyssa, evigt, oändlighet, underbar, romantik, samspel, relation, tillsammans, framtid, för alltid, vacker, värme, mysigt, harmoni...

    ja det kommer säkert fler...

  • Helois­e
    Äldre 27 Jan 14:05
    #11

    lycka

  • Panzer­faust
    Äldre 27 Jan 14:11
    #12

    Måste det vara svenska ord?

    Finns bra ord och citat på latin här: www.catweb.se/citat/latin.htm

  • Saggez­za
    Äldre 27 Jan 20:32
    #13

    Tack så jättemycket för alla förslag!!! Jag har redan gjort klart kollaget men har bestämt mig för att fortsätta på temat i festhäftet så er hjälp kommer definitivt till användning! Så jag bugar och bockar tacksamt!

  • annakr­istina
    Äldre 27 Jan 23:17
    #14

    Om du tar de ordförslag som du fått och lägger på följande sida:

    www.synonymer.se/

    ... så får du förhoppningsvis ytterligare uppslag! :)

  • Saggez­za
    Äldre 28 Jan 09:00
    #15

     


    annakristina skrev 2009-01-27 23:17:48 följande:
    Om du tar de ordförslag som du fått och lägger på följande sida:www.synonymer.se/... så får du förhoppningsvis ytterligare uppslag! :)

    Tack snälla för tipset. Har varit ute på sidan då jag gjorde kollaget och det var helt klart till en hjälp.

Svar på tråden Hjälp mig med lite ord!