• annakristina

Ni med solitärring

Vill gärna ha en solitärring till vigselring, men får höra från så många (som ofta inte har en sådan ring) att det är opraktiskt, att man fastnar i vantar och i fickor och liknande.

Ni med solitärring, vad tycker ni? Opraktiskt eller enbart snyggt?

• Svar på tråden Ni med solitärring
  • JS76JS

så snyggt! Jag ska också ha en sån (jag tror jag vet vad du menar).

Jag har haft en sån ring i flera år och den är absolut inte opraktiskt.

• la esposa

SNYGGT..

:) visst man kanske inte kan gräva i trädgården med den, men det skulle jag aldrig göra med smycken på.. :)

Visst den fastnar i håret, i vissa stickade koftor men man lär sig att ha den på och hur man rör sig med den.. Det är som att ha långa naglar.

Det finns inget annat sätt att framhäva diamantens lyster på, än med en kloinfattad sten (enligt mig)

sen har du ju solitärer med andra fattningar (kistinfattning) och de fastnar ju inte alls..

• Snuttis2

jag har alltid varit hel inställd på att köpa en solitär ring..och självklart med en enorm diamant..sen kom jag ner på jorden när jag insåg vad diamanter kostar :) så jag började tänka om..och bestämde mig för en annan typ av sten..jag ville ha en sten med kloinfattning och det tål inte andra stenar än diamanter...så jag fick höra (av upprepade ställen)att jag kunde bli tvungen att reparerar den flera gånger per år om jag hade otur...det orkar jag inte med så jag har köpt en annan typ av ring som är helt fantastisk...sen hoppas jag att min blivande kanske kan ge mig en solitärring i morgongåva --som jag kan ha som "vara lite fin ring när jag ska gå bort!!!!

• J D

Jag ska ha en solitär och är beredd att göra uppoffringar med det praktiska för att ha det .

• Tooticki

Jag har inga problem med min, har fastnat i en stickad tröja två gånger på nästan ett år.

• Aleta

Jag fick höra samma sak, det är opraktiskt, det fastnar osv.
    Det gör den inte alls! I och för sig så går guldet på sidorna om kloinfattningen upp en bit på min ring, så det skyddar lite. (Finns i mitt galleri.) Jag är i alla fall jättenöjd.

• UlrikaD

Jag har en solitär som förlovningsring och har haft den i lite drygt en månad nu. I början fastnar man och kan tycka att den är opraktisk, men sen kan man inte låta bli att tycka att den är sjukt snygg och då glömmer man lätt att den är lite opraktisk. Jag skulle inte byta ut den till ngt annat!

Har väl fastnat i vantar och glest stickade tröjor men inget som gör ngt. Man kommer lätt loss!

Kör på solitär, det är snyggt!

• Mrs Mommy

Jag har hel fattning och har aldrig haft några problem

Är stenarna fattade riktigt ska det inte vara några problem, träna mm ska man aldrig göra med ringar specielt inte med stenar iaf.

Jag ser ingen mening med att välja ring och modell bara för att den är praktisk om det egentligen är något annat man vill ha

• bridesilly

Jag älskar min solitärring. I början kan det kännas ovant men jag tycker inte den fastnar någonstans direkt. Jag är dock försiktig och tänker på så man inte slår i en kassagrind i affären ex

• Mörk Ängel

Är det den i galleriet? Den som det är bild på fast du skrivit att du vill ha den i rött guld? Underbar! Var hittar man den?

bridesilly skrev 2009-01-19 12:35:39 följande:
    Jag älskar min solitärring. I början kan det kännas ovant men jag tycker inte den fastnar någonstans direkt. Jag är dock försiktig och tänker på så man inte slår i en kassagrind i affären ex
  • bridesilly

min ring ser nästan exakt ut så i rött guld,
    köpt på guldfynd
    Mörk Ängel skrev 2009-01-19 12:43:07 följande:

Är det den i galleriet? Den som det är bild på fast du skrivit att du vill ha den i rött guld? Underbar! Var hittar man den?
  • annakristina

Tack snälla för alla kommentarer! Nu är jag helt inställd på en solitärring. Tror INTE att jag kommer att ångra mig!

Svar på tråden Ni med solitärring