• MTTM

    Hur svårt kan det vara att välja FÄRG?! (höstbröllop)

    Ja, som rubriken antyder... hur svårt ska det behöva vara egentligen?? Gaaaah, jag blir knäpp!

    Först var vi inne på vitt-guld-grönt, men eftersom vi gifter oss i oktober kändes den kombinationen för "vårig".

    Nu har vi börjat fundera på vitt-brunt-rosa - men det känns som om den rosa touchen kanske också kan bli lite för "vårig"??

    En annan idé är vitt-rött/vinrött och något mer - men risken är ju att det istället blir "julkänsla" - oktober är ju inte så långt från jul....

    HJÄLP, vad hade ni valt? Vet att det är långt kvar, men man vill ju redan nu börja kunna titta på hur inbjudningskorten ska se ut, köpa på sig grejer man hittar på rea etc.... Hoppas på lite hjälp av alla duktiga brudar!

  • Svar på tråden Hur svårt kan det vara att välja FÄRG?! (höstbröllop)
  • ElinPierre

    Skulle jag ha ett höstbröllop skulle jag lätt välja sprakande rött, orange och brunt! Lycka till!

  • mattiasmarie

    orange rött och citrongult, med röda o gula löv, brudbuketter blir underbara i dessa färger!!

  • Luucie

    Jag är personligen inte alls förtjust i orange...så det skulle jag skippa. Och brunt ja i såfall med champagne och guld..eller rosa.

    Vitt brukar ju vara med oavsett årstid sedan har du ju lila, blått, beiget, grått, silver och guld som är ganska tidlösa. Finns säkert fler men jag kommer inte på just nu. Men jag tycker att lila, silver och vitt skulle passa. Eller silver, guld,vitt och grått och kanske en mörk rosa som accentfärg.

  • Fenixx

    brunt/guld/vit kanske?

    eller olika nyanser av rött?

    hösten har ju så många härliga färgval.

  • passionsblomman

    Jag måste bara säga att jag tycker båda kombinationerna du nämner själv låter fina!

    Du kan ju exempelvis bygga ut det gröna i flera olika nyanser, från mörkt till ljust. Det beror ju på vad det ärför känsla/tema/stil på alltihop också. Vill man tex ha lite ruff, skogig touch kan ju bollar av mossa i olika storlekar, lindade med guldtråd exempelvis vara fint, ihop med ljuslyktor eller blockljus med guldfärg eller guldiga detaljer...
    Bara som ett exempel bland en miljard möjligheter.

  • Snuttis2

    jag gillar inte typiska höstfärger som orange, rött och gult så jag hade nog valt att köra på lila och brunt

  • MTTM

    Åååh, tack snälla för alla svar!

    Jag gillar inte heller "typiska höstfärger" med orange och rost etc, så det temat funkar tyvärr inte. Lila var ett förslag också - men det går inte mannen med på...

    Men passionsblomman, du har ju en poäng i att grönt kommer i olika nyanser..... *ööh, tänkte inte på det* Mossgrönt, vitt och en färg till kanske funkar..... Kanske kan man köra på ljust rosa till de färgerna... eller så guld eller silver... *funderar*

  • momi boki

    jag har valt rött o guld kolla mit galleri dukningen men tillkomme raskar o vinflaskor osv bara en prov dukning hemma =)

  • passionsblomman

    Tycker du funderar vackert!


    MTTM skrev 2009-01-21 19:05:40 följande:
    Åååh, tack snälla för alla svar! Jag gillar inte heller "typiska höstfärger" med orange och rost etc, så det temat funkar tyvärr inte. Lila var ett förslag också - men det går inte mannen med på... Men passionsblomman, du har ju en poäng i att grönt kommer i olika nyanser..... *ööh, tänkte inte på det* Mossgrönt, vitt och en färg till kanske funkar..... Kanske kan man köra på ljust rosa till de färgerna... eller så guld eller silver... *funderar*
  • thildamy
    MTTM skrev 2009-01-21 19:05:40 följande:
    Åååh, tack snälla för alla svar! Jag gillar inte heller "typiska höstfärger" med orange och rost etc, så det temat funkar tyvärr inte. Lila var ett förslag också - men det går inte mannen med på... Men passionsblomman, du har ju en poäng i att grönt kommer i olika nyanser..... *ööh, tänkte inte på det* Mossgrönt, vitt och en färg till kanske funkar..... Kanske kan man köra på ljust rosa till de färgerna... eller så guld eller silver... *funderar*
    Hej..
    ville oxå ha lila men msb nix pix..
    Så vi gifter oss i september med färger av brunt grönt tänkt dekorera borden med stora löv som jag hoppas hinna plocka...
  • Mrs D to be

    jag hade en tanke att ha svart orange kanske och rött, när vi funderade på höstbröllop. detta utgår från en dukning med svart duk i botten och massa oranga och röda ljus i mitten.

Svar på tråden Hur svårt kan det vara att välja FÄRG?! (höstbröllop)