måste man dela ut rispåsar i kyrkan?
måste man dela ut rispåsar eller bubblor i kyrkan?
måste man dela ut rispåsar eller bubblor i kyrkan?
Nej det måste man verkligen inte. Av alla bröllop jag varit på har de gjort det vid ett bröllop..
okej, men brukar folk ha med sig eget ris?
Det har kanske varit någon enstaka som haft med sig, men det är inte ens säkert att man får kasta ris utanför kyrkan!
Nej! Det har varit tradition att man kastar ris för att hylla och lyckönska brudparet. Det symboliserar rikedom och fruktsamhet. Men det har faktiskt varit gästerna själva som tagit med det.Då kan en omtänksam mor eller tärna eller syster ha förberett åt alla, med fin korg och alltihop.
Jag tror det har vänt till att bli så att paret själva ordnar med det helt enkelt för att det idag är vanligt att paret själva står värdar för bröllopet och betalar, planerar och fixar på ett helt annat sätt än då föräldrarna mer stod för alltihop.
nej..behöver behöver manju inte...
men vill man att folk ska kasta ngt på en så
borde nog ni eller era toastmasters tänka på att förbereda det..
jag tror det är ovanligt att folk har med sig eget ris :)
Jag brukar ha med eget ris eller rosblad och då brukar jag ta så jag kan dela med mig...
det brukar vara si och så med om folk har eller inte, men det har alltid varit så att det kastats eller bubblats...
vi har skrivit i vårt info blad att de ska lämna hemma så ordnar vi, detta delvis för att vi vill få klartecken från kyrkan om vad som är ok att kasta.
fick lite vibbar av vad som var ok o ej när vi var där o tittade.
lutar nog åt såpbubblor så blir barnen oxå glada
Men de e ju vårt val så alltså måste man ingenting, jag har varit på bröllop där e aölltid nån som har med sig, aldrig fått material till det
Gör som ni vill men dela helst inte ut de där påsarna innan gudstjänsten, det finns många (som utan att tänka )plockar med sin lilla rispåse och ups så har vaktmästaren gröt på golvet och kanske en vigsel till direkt efter och hos mig innebär detta att dammsuga ett större projekt då kyrkan är på 600m2.
Gör det enkelt,ställ en person med en korg vid utgången och så tar alla som vill ta en påse och har med sig ut.