• Bröllopstokiig

TIPS: Hyr linneduk och servetter

Ett tips från blivande brud: hyr linneduk och servetter i stället för att gå och köpa i papper. Jag kommer att hyra och tror det eller ej men det blir billigare än att köpa i papper. Jag betalar 27 kr för en linneduk på 180 cm, 32 kr för en duk på 240 cm och 4 kr per servett. Efter festen är det bara att knöla ner i en påse och lämna tillbaka...

• Svar på tråden TIPS: Hyr linneduk och servetter
  • Bröllopstokiig

Vart hyr du? Jag bor i Karlstad, någon som vet om det går att hyra dukar här eller i närheten?

• Bröllopstokiig

Jag hyr dukar och servetter på ett "privatägt" tvätteri som även hyr ut linne. Jag fann den i gula sidorna - tvätteri. Prova där.

• Bröllopstokiig

Tack, vilket bra tips!

• Bröllopstokiig

finns linne bara i vitt?
    (är inte så insatt i sånt*S*)

• Bröllopstokiig

"Vårt" tvätteri har även vinrött och grönt, så det skadar inte att fråga!

• Bröllopstokiig

Leta även på "uthyrning" och "catering", men tvätterier är nog billigast. Vi hade hyrda dukar och sevetter och det gjorde mycket för stämningen. Det kändes väldigt lyxigt och tyg tål mer än papper som går sönder om man spiller vätska.

• Bröllopstokiig

Vi hyrde linnedukar (gråa) hos en bygdegårdsförening. Jättebilligt och snyggt!

• Bröllopstokiig

Vi köpte pappersdukar på rulle (7m/rulle)för ca 20 kronor per styck på överskottsbolaget. Det tyckte jag var hur bra som helst. Dessutom så var det bara och slänga dom sedan.
    Vi gjorde färdigt dukningen dagen innan och jag måste faktiskt säga att det såg jättsnyggt ut. Även om det var pappersduk, den hade mönster som gjorde att den hade lite "linnestuk" och när man stod och titade ut över borden så hade det lika gärna kunnat vara äkta dukar.
    Dessutom kunde de barn som hade lust rita på bordet utan att det gjorde nått.

Stämningen på vår bröllopsfest låg på topp från det gästerna klev ur sina bilar vid festlokalen, så för oss hade det kvittat om vi hade haft linnedukar, alla var så glada och nöjda ändå. Och nästan alla gäster kommenterade vad fint vi hade gjort det.

Kramizar på er tjejer!

• Bröllopstokiig

Vi tänkte också ha duk på rulle, men förutom att vi ville ha linnekänslan så kom vi fram till att det är lite opraktiskt när vi dukar om till cafébord efter middagen - besvärligt att behöva klippa dukarna för att ta isär tungorna...

• Bröllopstokiig

Hej!

Har försökt söka med ljus och lykta efter nåt tvätteri som hyr ut...ringde Tvättman - Berendsen ...men de hyr bara ut till företag...vilket de flesta gör!! Har någon nåt tips???

Mvh

Lisen

• Bröllopstokiig

Vi kommer att ha ett lite kraftigare "målarpapper" i naturgrått eller naturbrunt (typ returpapper) som bordsduk..
    Annorlunda och kanske billigare.
    Passar fint till vår tema med Marint.
    Snäckor, stenar, musslor, sand, ljus, drivved, måsar, båtar, fyr m.m. =)
    Blåa eller beiga servetter..

Svar på tråden TIPS: Hyr linneduk och servetter