• Nalle Puh 40

    Pingst 2009 del 3

    Här fortsätter vi pingstbrudar att träffas och diskutera våra bröllop...

  • Svar på tråden Pingst 2009 del 3
  • Neki

    Jag är ny här på Bröllopstorget och blev glad när jag såg att det finns fler i forumet som ska gifta sig, som jag, i pingst!

    Mannen och jag skickade iväg våra inbjudningar förra fredagen... många fjärilar i magen, det vill jag lova!

    Nu över till en fråga, vi har pratat om att ha 8 platser på honnörsbordet, fast jag känner egentligen att jag vill ha 10 för att det ser snyggare och mer "jämnt" ut (med de sex som består av oss och våra föräldrar och de resterande två som består av min brudtärna och mannens bestman och sen två ytterligare platser som ska vara en man och en kvinna... vi ska ha en toastmadame och en toastmaster, men min blivande make tycker att de ska sitta strax framför oss så att de inte sitter längst ut på honnörsbordet (för det har vi varit med om på andra bröllop och då har inte toast-paret varit så framträdande som de borde ha varit)...

    Kluven är jag... Hoppas ni förstår hur jag menar.

    Vad tycker ni?

  • Pingst09

    Fick just reda på att mamma och pappa betalar musiken till vårt bröllop, vilket för oss betyder ca 8000:- Härligt! Betyder också att vi inte behöver spara mer än kanske 5000 kr till...

  • Ayla sthlm

    hej
    även jag är ny här... vi bestämde oss i julas att gifta oss och har idag bokat kyrka och lokal.
    Men vi har inte skickat ut några inbjudningskort, ska försöka få iväg "Save the date" kort så fort som möjligt.

    Vi kanske är ute lite i sista sekunden...

    Hur ligger ni till i era planeringar???
    Vad har ni fixat? så jag vet vad jag borde skynda mig på att göra...

  • Pingst09

    Ayla sthlm skrev 2009-01-15 19:55:55 följande:


    hejäven jag är ny här... vi bestämde oss i julas att gifta oss och har idag bokat kyrka och lokal. Men vi har inte skickat ut några inbjudningskort, ska försöka få iväg "Save the date" kort så fort som möjligt.Vi kanske är ute lite i sista sekunden...Hur ligger ni till i era planeringar???Vad har ni fixat? så jag vet vad jag borde skynda mig på att göra...
    Hej och välkommen hit!
    Vi har fixat:
    bokat kyrka/präst
    bokat lokal
    köpt klänning
    tärna klar
    toastmasterpar klart
    buketten binder syrran (som gåva)
    lika med övriga blommor
    Tårtan bakar syrran
    bokat musiker till kyrka och fest
    skickat inbjudningarna (kom fram idag)
    kontaktat catering som vi väntar på offert från
    Bestämt färgtemat Lila
    Ja, det var kanske allt än så länge....

    Du har mycket att stå i nu ett tag, men det är klart att det beror ju på hur stort ni ska ha det.
    Lycka till!
  • Ayla sthlm

    Pingst09
    oj shit, jag får nog speeda upp takten lite.

    Tror att vi blir runt 50 pers så jättestort blir det inte.

    Tack, då ska jag sätta mig ner i helgen och styra upp.

  • Pingst09

    vi blir nog också därikring, har bjudit 67 st, men misstänker att i alla fall 7-8 st inte kan komma

Svar på tråden Pingst 2009 del 3