• Hoffsennanen Tottoplex

    vaxning!!!!

    hej!
    överväger vaxning...någon som har erfarenheter?
    funderar på att göra det någonstanns i gbg...
    och den stora frågan..hur ont gör det...?:S
    och finns det några bra tips och råd?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-15 14:34
    funderar på detta stället....
    www.expilo.se/Default.aspx&tID=1&kID=TILUNUWDQBWGHDH

    någon som varit där?

  • Svar på tråden vaxning!!!!
  • Twixiee

    Smärtan varierar beroende på VART på kroppen du ska vaxa dig.
    Jag personligen tycker inte att det gör speciellt ont med vaxning, och då jag har gjort det så har jag köpt Veets kalla vaxremsor och gjort det själv hemma. Gör du det på salong på används ju varmt vax och du vet inte riktigt när själva rycket kommer, men då man rycker själv så vet man "nu är det dags.. nu..!"
    Men som sagt, jag tycker inte att det gör speciellt ont, men jag har fått höra många gånger att jag måste ha hög smärtgräns :-P

    Jag har hört om kvinnor som har vaxat sig "där nere" som var väldigt öm och blev lite blå/lila/röd några dagar efter.
    Oavsett var du vaxar dig så tycker jag att du ska göra det minst 4-5dagar innan du ska "visa upp dig", då har du hunnit tagit igen dig

    Hoppas du förstår vad jag menar och att det hjälpte lite grann i alla fall

  • Hoffsennanen Tottoplex

    haha...okej!tänkte göra de på salong tror jag...så blir de ordentligt gjort!:D
    och min smärtgräns är ganska låg..haha...men men..ska man vara fin får man lida pin..:)
    skulle bara knnas väldigt gott att slippa rakhyvel under semestern...:)
    tack för hjälpen!


    Twixiee skrev 2009-01-15 13:22:42 följande:
    Smärtan varierar beroende på VART på kroppen du ska vaxa dig. Jag personligen tycker inte att det gör speciellt ont med vaxning, och då jag har gjort det så har jag köpt Veets kalla vaxremsor och gjort det själv hemma. Gör du det på salong på används ju varmt vax och du vet inte riktigt när själva rycket kommer, men då man rycker själv så vet man "nu är det dags.. nu..!" Men som sagt, jag tycker inte att det gör speciellt ont, men jag har fått höra många gånger att jag måste ha hög smärtgräns :-P Jag har hört om kvinnor som har vaxat sig "där nere" som var väldigt öm och blev lite blå/lila/röd några dagar efter. Oavsett var du vaxar dig så tycker jag att du ska göra det minst 4-5dagar innan du ska "visa upp dig", då har du hunnit tagit igen dig Hoppas du förstår vad jag menar och att det hjälpte lite grann i alla fall
  • Aleta

    Är inte det väldigt dyrt?


    ario skrev 2009-01-15 13:27:14 följande:
    laser är bättre
  • ario

    jo, men det är bättre och..du får aldrigt tillbax hår:)


    Aleta skrev 2009-01-15 13:51:28 följande:
    Är inte det väldigt dyrt?
  • MariaochRobert

    Jag har hittat ett billigt ställe i Göteborg, där jag ska ta bort håret under armarna med laser. Första behandling om två veckor. Hoppas att det blir bra, skulle vara otroligt skönt att slippa raka sig varje dag. Dessutom så ser det ofräscht ut på mig även direkt efter att jag har rakat (har svart hår).

  • Aleta

    Hur många behandlingar behövs det?
    Finns det några risker?
    (Nyfiken)


    MariaochRobert skrev 2009-01-15 17:48:17 följande:
    Jag har hittat ett billigt ställe i Göteborg, där jag ska ta bort håret under armarna med laser. Första behandling om två veckor. Hoppas att det blir bra, skulle vara otroligt skönt att slippa raka sig varje dag. Dessutom så ser det ofräscht ut på mig även direkt efter att jag har rakat (har svart hår).
  • ario

    Det tar väl 6 gånger för varje ställe.

    jag tycker det är värt priset!


    Aleta skrev 2009-01-15 17:54:49 följande:
    Hur många behandlingar behövs det?Finns det några risker?(Nyfiken)
  • josand

    Vaxning på benen helt ok. Brazilian gör fysjuttonsåjäkla ont. Jag ser mig f ö inte som så smärtkänslig. Ja har gjort brazilian två ggr och jag måste ha glömt hur gjort de gjorde innan jag gjorde de andra gången. Finns de något alternativ så vore de grymt. Jag tycker inte de e värt de 3-4 veckorna utan hår som man får för besväret!

  • lillabruden

    jag vaxar hemma själv. Använder Veet kall vax. Det bästa för min typ av hårväxt. Jag vaxar även bikini linjen och det gör ont, men det blir bäst resultat

  • Hoffsennanen Tottoplex

    haha...vad glad jag blir nu när jag faktiskt fått en tid....!:S
    jag hopas jag tycker det är värt det...ska på solsemester så skulle vara skönt att slippa raka!
    hittade en annan salong förresten...Huntingford Hår & Hudklinik. hoppas de är skickliga!
    redan nervös....


    josand skrev 2009-01-15 20:33:06 följande:
    Vaxning på benen helt ok. Brazilian gör fysjuttonsåjäkla ont. Jag ser mig f ö inte som så smärtkänslig. Ja har gjort brazilian två ggr och jag måste ha glömt hur gjort de gjorde innan jag gjorde de andra gången. Finns de något alternativ så vore de grymt. Jag tycker inte de e värt de 3-4 veckorna utan hår som man får för besväret!
  • Hoffsennanen Tottoplex

    jag gjorde det!!!
    men ligger å tycker lite synd om mig själv...ömt och blått å...AAJJJ!!
    tveksamt om jag någonsin gör om detta...men som någon tidigare nämnde här tror jag att jag säkert kommer glömma av smärtan oc dumt nog gör det igen:P

    Stort tack för hjälpen tjejer!

  • lillabruden

    får man dela med ett superfint tips!!!

    Jag beställde en Philips Bikini trimmer. Mitt liv är plötsligt mycket lättare!!! FÖr första gången känns det som jag kan bestämma mig för att huxflux sticka och bada om jag vill!!! Den är superbra!!! Jag har inte fått prickar eller utslag, inte skurit mig och den tar jättebra!!! Heaven sent!!!

    Hoffsennanen Tottoplex... kul att du inte är vax-oskuld längre
    Om du fått blåmärken ska du kanske inte göra om det...men det kan också bero på ovana... Hade jag varit dig hade jag provat 2ggr till och blir det ingen förbättring så är nog vax inget för dina ben....
    kramkram

  • ingenjörsbruden

    Hoffsennanen Tottoplex skrev 2009-02-01 01:14:13 följande:


    jag gjorde det!!!men ligger å tycker lite synd om mig själv...ömt och blått å...AAJJJ!!tveksamt om jag någonsin gör om detta...men som någon tidigare nämnde här tror jag att jag säkert kommer glömma av smärtan oc dumt nog gör det igen:PStort tack för hjälpen tjejer!
    Men det är väldigt mjukt o skönt rätt länge ska du se!

    Kom bara ihåg att skrubba dig där du har fått vaxning så slipper/minimerar du risken för inflamemrade hårsäckar!
Svar på tråden vaxning!!!!