• hemlighetsmakeri

    "jag tycker du är snygg bara för att jag älskar dig"

    Hoppas kunna få svar och kommentarer på detta...

    Min m2b (som jag varit tillsammans med i 5 år) har sagt till mig att han tycker jag är snygg för att han är kär i mig.
    Allt började med distansförhållande och att det mest var jag som ville träffas i början, man märkte ganska snabbt att han inte riktigt tyckte att jag var snygg (första gången kallade han mig "skäggiga damen" för att jag har små ljusa strån på hakan som jag inte kan göra så mycket åt, dom är ganska många... och då mådde jag dåligt åt det). På den tiden hade jag VÄLDIGT dåligt självförtroende...

    Det blev, sorgligt nog, bråk om det ibland, jag med mitt dåliga självförtroende kunde säga som jag tyckte att det var, att han inte tyckte att jag var snygg. Och det var en sån gång, när vi varit ihop i 2 år som han sa det. Jag har aldrig riktigt kommit över det.

    Ett tag efter det hade vi öppet förhållande (jag vet att vissa tycker det är idiotiskt, men snälla börja inte kommentera och bråka om det..) för att vi hade distansförhållande och då umgicks jag mycket med en kille som spontant bara kunde säga "va du är fin"... Han sa ALDRIG nåt negativt om mitt utseende... Och efter den här killen så kan jag inte sluta tänka på att min m2b faktiskt bara tycker att jag är snygg för att han älskar mig...

    Bara jag som är idiot...? Skulle vara väldigt tacksam om nån ville svara...

  • Svar på tråden "jag tycker du är snygg bara för att jag älskar dig"
  • Mrs Mommy

    Fy va jobbigt
    Vet inte om jag skulle kara att vara i en sådan relation, det är riktigt döden för ens självförtroende.

    Är det bara en utsenendegrej eller är det annat också?

  • Mörk Ängel

    Nej, jag hade också tagit väldigt illa vid mig. Förmodligen menade han inte så illa som det lät.

    Men eftersom du har valt att fortsätta med din kille så måste du ju komma över det på något sätt och hantera det. För NU tycker han ju att du är snygg ändå. Alltså, han tänker ju knappast att du enbart är snygg för att han älskar dig, utan för honom är du ju snygg och fin!

  • hemlighetsmakeri

    Mrs Mommy skrev 2009-01-14 22:49:55 följande:


    Fy va jobbigt Vet inte om jag skulle kara att vara i en sådan relation, det är riktigt döden för ens självförtroende.Är det bara en utsenendegrej eller är det annat också?
    ja alltså han klagar ju inte på mig sådär i allmänhet...Jag har mycket kroppsbehåring och ibland har han sagt nåt om det och så, och skrattat, jag vet inte riktigt om han bara velat skoja eller inte... han har själv ganska mycket hår på kroppen (även för att vara kille) så jag vet inte om det ger honom sämre självförtroende eller nåt...

    men ändå, det är det där som verkligen sitter i... han tycker egentligen inte att jag är snygg... Låter ju som det...
  • Jasmina E

    Håller tyvärr med ovanstående inlägg.
    Man vill ju vara åtrådd av sin älskade och känna det. Om du inte känner det som det är nu måste du göra något åt det.
    Finns det dessutom andra som faktiskt får dig att känna så, så vet du ju att det inte är "fel" på dig.

  • hemlighetsmakeri

    Mörk Ängel skrev 2009-01-14 22:51:52 följande:


    Nej, jag hade också tagit väldigt illa vid mig. Förmodligen menade han inte så illa som det lät.Men eftersom du har valt att fortsätta med din kille så måste du ju komma över det på något sätt och hantera det. För NU tycker han ju att du är snygg ändå. Alltså, han tänker ju knappast att du enbart är snygg för att han älskar dig, utan för honom är du ju snygg och fin!
    Det var inte så att det bara kom för att han var arg utan vi har pratat om det efteråt och han menade verkligen det.. han försökte få mig att förstå det, vilket inte gick...
    Hur kommer man över det?
  • Hammerman

    För att ge dig ett expertutlåtande direkt från motsatt planhalva så har din kille faktiskt helt rätt om det här med att tjejer blir snyggare när man förälskar sig i dem. Och det kräver en del förklaring för att reda ut så det inte blir missförstånd.

    Det må möjligen vara så att utseendet ur attraktionssynpunkt är viktigare för killar än för medlemmar av det täcka könet, men vi tar faktiskt mer i beräknande än bara det, tro det eller ej. Det beror naturligtvis på personliga preferenser men för egen del så är faktorer som värme, humor, intelligens och ärlighet mycket viktiga för att några djupare känslor ska få någon grogrund. Och då börjar något konstigt hända i hjärnbarken, för även om man inte hade brytt sig nämnvärt om man inte kände tjejen ifråga och bara sett henne gå förbi på gatan, så blir hon nu den vackraste kvinnan i världen. Och tur är väl det, för vore utseendet allt så skulle man ju få byta flickvän så fort man fick syn på en "snyggare". Vissa skulle säkert avfärda det här som romantiskt dravel men tro det eller ej, det här är en certifierad Hammermanåsikt.

    Kommentaren om fjunen på hakan var väldigt oschysst däremot! Maken till taktlöshet får man leta efter...

  • hemlighetsmakeri
    Hammerman1 skrev 2009-01-14 22:56:59 följande:
    För att ge dig ett expertutlåtande direkt från motsatt planhalva så har din kille faktiskt helt rätt om det här med att tjejer blir snyggare när man förälskar sig i dem. Och det kräver en del förklaring för att reda ut så det inte blir missförstånd. Det må möjligen vara så att utseendet ur attraktionssynpunkt är viktigare för killar än för medlemmar av det täcka könet, men vi tar faktiskt mer i beräknande än bara det, tro det eller ej. Det beror naturligtvis på personliga preferenser men för egen del så är faktorer som värme, humor, intelligens och ärlighet mycket viktiga för att några djupare känslor ska få någon grogrund. Och då börjar något konstigt hända i hjärnbarken, för även om man inte hade brytt sig nämnvärt om man inte kände tjejen ifråga och bara sett henne gå förbi på gatan, så blir hon nu den vackraste kvinnan i världen. Och tur är väl det, för vore utseendet allt så skulle man ju få byta flickvän så fort man fick syn på en "snyggare". Vissa skulle säkert avfärda det här som romantiskt dravel men tro det eller ej, det här är en certifierad Hammermanåsikt.Kommentaren om fjunen på hakan var väldigt oschysst däremot! Maken till taktlöshet får man leta efter...
    Ja okej, klart att jag förstår att jag kan bli snyggare.. men jag är SNYGG bara för att han älskar mig... det känns lite hmm... hopplöst eller nåt?
  • Mrs Mommy

     


    hemlighetsmakeri skrev 2009-01-14 22:54:33 följande:
    Mörk Ängel skrev 2009-01-14 22:51:52 följande: Det var inte så att det bara kom för att han var arg utan vi har pratat om det efteråt och han menade verkligen det.. han försökte få mig att förstå det, vilket inte gick...Hur kommer man över det?

    Något sådant skulle jag aldrig komma över

    Nu vet jag inget om er och bara spånar men tycker det låter som typisk "psykisk misshandel" (kanske för starkt ord) för att hålla dig på mattan och inte tro för mycke om dig själv.

    Detta grundar sig oftast på killens dåliga självförtroende och de mår bättre av att känna sig bätter än sin partner.

  • Hammerman

    hemlighetsmakeri skrev 2009-01-14 22:58:56 följande:


    Ja okej, klart att jag förstår att jag kan bli snyggare.. men jag är SNYGG bara för att han älskar mig... det känns lite hmm... hopplöst eller nåt?
    Förlåt, men jag undrar bara... det här med "snyggare för att han älskar dig", var det något han slängde ur sig spontant eller var det ett svar på en fråga från dig?
  • hemlighetsmakeri

    Mrs Mommy skrev 2009-01-14 23:00:58 följande:


     

    Något sådant skulle jag aldrig komma över Nu vet jag inget om er och bara spånar men tycker det låter som typisk "psykisk misshandel" (kanske för starkt ord) för att hålla dig på mattan och inte tro för mycke om dig själv.Detta grundar sig oftast på killens dåliga självförtroende och de mår bättre av att känna sig bätter än sin partner.
    mmm, nu är ju inte "psykisk misshandel" nåt han håller på med sådär i allmänhet, bara det att jag inte riktigt kan komma över det...
Svar på tråden "jag tycker du är snygg bara för att jag älskar dig"