• Svanboet

    Snart 10 år tillsammans

    Det är lite skrämmande och väldigt pirrigt. När jag tänker på hur länge vi har varit tillsammans, mer än tredjedel av mitt liv har jag spenderat med min m2b och nu snart är det dags att fira! Jag har frågat honom i omgångar och jag har försökt höra mig för vad han vill hitta på och inget svar har kommit. Men nu!... *fniss* Jag har världens idé!

    Den 4e mars är vår årsdag och nu har jag fräckt nog lärt känna en kollega som har jobbat som kock. Tänk om man kunde få låna honom för en kväll och servera proffslagad mat hemma i köket . Levande ljus, tre-rätters och underbart sällskap en vanlig kväll, för tro inte att vi hade turen att ha vårt 10-års jubileum på en fredag eller lördag. Eventuellt får vi vänta till helgen eftersom kocken också ska ha tid. Hur hade ni reagerat på en sån grej?

  • Svar på tråden Snart 10 år tillsammans
  • Stjärnblomma

    Det låter superlyxigt tycker jag! Men så är jag lite svag för god mat också... Hoppas ni får en riktigt mysig kväll, vad ni än gör.

  • Svanboet

    Tackar. Jo ibland har jag mina ljusa stunder. Får försöka höra mig för med kocken om han tycker det verkar ok, vårat kök är ju inte det bästa kock-köket direkt.

  • Munchkin

    Vad lyxigt, det blir nog jättebra

    Vi firar med 10 år den 4 mars, men jag har ingen aning om vad jag/vi ska hitta på för att fira.
    När vi firade 6 år hyrde jag en svit på ett hotell i stan, bjöd honom på restaurang och bio och sen myste vi på hotellet. Jag tyckte det var superromatiskt och fint, han tyckte det var lite onödigt att bo på hotell i sin egen stad...män *S*

  • Tooticki

    Låter som en härlig idé!

    Munchkin: det kanske är dags för mannen att stå för aktiviteterna inför 10-årsjubiléet då!?

  • Munchkin
    Tooticki skrev 2009-01-14 19:23:05 följande:
    Låter som en härlig idé!Munchkin: det kanske är dags för mannen att stå för aktiviteterna inför 10-årsjubiléet då!?
    man kan tycka det *S*
    Får nog tala om för honom att det är hans tur att hitta på nåt spektakulärt nu och se vad som händer
  • Svanboet

    En del av oss har ju kanske inte de mest romantiska männen men de är ju dem vi valt. Jag skulle nog kanske få lite tända ljus, ett stort fång rosor och massor av pussar. Det tycker min m2b är ett bra sätt att uppmärksamma mig och oss på. Inte för att jag ska klaga men ibland är han bra torr.

    Min m2b tycker om att retas med mig för han tycker nog att jag är väldigt manisk när det gäller vår års-dag. Han brukar ibland retas med att han inte kommer ihåg hur många år det är, hävdar att vi hade uppehåll och att vi därför måste börja om i räkningen och att det är väl inget nu när det händer andra saker i vårat liv så som husköp och förlovning.

  • Munchkin

    Undrar om våra män ramlat från samma träd Svanboet *S* Oromantisk till tusan är min med, men han har ju andra sidor som mer än väl väger upp det, tack och lov.

    Han tyckte dessutom att nä nu när vi är gifta behöver man ju inte komma ihåg årsdagar...*S*

Svar på tråden Snart 10 år tillsammans