• FruLjungberg

Ni som gift er på flygplats, hur går det till?

vilken flygplats gifte ni er på måste man förboka? vad kostar det osv

• Svar på tråden Ni som gift er på flygplats, hur går det till?
  • vip

Det vanligaste är att presonalen från VIPavdelningen hämtar brudparet i en limousin vid förutbestämd plats.Körs sedan till vipavdelningen där säkerhetskontroll utföres.
    Vigselförrättaren alt prästen väntar i viprum,samtal innan vigseln-gästerna bjuds in.........vigseln........lyckönskningar och "bubbelvatten" evt tal.
    Du kan oftast själv forma Din/Er vigselakt om det är borgerlig.
    Detta gäller Arlanda-känner ej till de andra flygplatserna.

• FruLjungberg

men hur ska jag veta det om jag ALDRIG gjort det???

• Tooticki
    FruLjungberg skrev 2009-01-20 12:54:00 följande:
    men hur ska jag veta det om jag ALDRIG gjort det???
    Det finns ju vissa saker som vigselförrättaren/prästen måste veta innan vigseln vilket förutsätter att det inte är en spontantillställning. Men men, det är inte lätt att veta...

Hoppas du hittar info i länkarna jag infogade i alla fall!
  • Tooticki

P.S. Glöm inte hindersprövningen!

Lycka till!

• FruLjungberg

men vi har lixom inte bokat än är några månader kvar.

• NyårPåIsland

Vi gifte oss på Arlanda, i kapellet. Dels för att vi tyckte att VIP-paketet som Arlanda erbjuder var VÄLDIGT mycket, dels för att prästen där gav ett mycket sympatiskt och flexibelt intryck.

Mitt råd är att du ringer upp dem, www.svenskakyrkan.se/arlandakapell/
    så får du svar på ALLA dina frågor, du kan boka tid och du får veta vad du behöver göra.

Var reser ni? Vi drog till Reykjavik direkt efter vigseln.

• NyårPåIsland

Vi gifte oss på Arlanda, i kapellet. Dels för att vi tyckte att VIP-paketet som Arlanda erbjuder var VÄLDIGT mycket, dels för att prästen där gav ett mycket sympatiskt och flexibelt intryck.

Mitt råd är att du ringer upp dem, www.svenskakyrkan.se/arlandakapell/
    så får du svar på ALLA dina frågor, du kan boka tid och du får veta vad du behöver göra.

Var reser ni? Vi drog till Reykjavik direkt efter vigseln.

• Tooticki
    Tooticki skrev 2009-01-20 13:00:24 följande:
    P.S. Glöm inte hindersprövningen!Lycka till!
    Man kan beställa den 3 månader innan, kan vara skönt att ha det gjort. Men inte för tidigt så klart...
  • FruLjungberg

hindersprövningen är inskickad. vi ska resa från gbg.. sen till tunisien i två veckor

• Tooticki
    FruLjungberg skrev 2009-01-21 12:41:56 följande:
    hindersprövningen är inskickad. vi ska resa från gbg.. sen till tunisien i två veckor
    Härligt! Lycka till!
  • ludda

Vi gifter oss oxå på Arlanda.9 mars i kapellet sen åker vi till Thailand i 3 veckor.
    Vi kommer att ha våra föräldrar med och barn och min sambos mormor och morbro.Min syster och hennes familj kommer också och tittar.
    Hur gör ni med kläder? hela bröllopsutstyrseln eller?

Svar på tråden Ni som gift er på flygplats, hur går det till?