• Laguna 2
    Äldre 13 Jan 10:51
    4035 visningar
    10 svar
    10
    4035

    Jag vill göra en egen hemsida. Hur köper jag domän osv?

    Min kompis ska göra en hemsida till mig (kring vårt bröllop), men först måste jag köpa/hyra en domänadress eller webbhotell.....? Hon sa något om ONE:SE. Finns det fler?

    Jag har verkligen ingen aning så jag behöver tips !

  • Svar på tråden Jag vill göra en egen hemsida. Hur köper jag domän osv?
  • lagneh­all
    Äldre 13 Jan 12:21
    #1

    Hejsan!

    Jag har också gjort en bröllopshemsida! Jag hittade ett test över webbhotell och fann att www.binero.se/ verkade bäst.

    Jag har kontaktat dom några gånger och dom är oerhört hjälpsamma och billiga!

    Jag köpte ett paket där domän ingår för 69 :- månaden. Man får dessutom ha så många subdomäner man vill! Om du ex tar domänen www.andersson.se kan du lägga till bröllopshemsidan under www.brollop.andersson.se vill du dessutom ha en blog, en musikhemsida och dylikt kan du döpa dom till www.blogg.andersson.se och www.musik.andersson.se och alltså göra dom som separata hemsidor.

    Nåväl, det är mitt tips och jag har pillat med hemsidor i många många år nu Om du inboxar mig kan du få kika på min hemsida!

  • Fröken Kumla
    Äldre 13 Jan 13:31
    #2

    Jag köpte min på One.Com och är jättenöjd!

    Skaffar du en egen domän via dem så får du domän + webhotell i 12 månader med 3000 mb serverplats för 354:- (29,50kr/mån).

    Hos One.Com får man också skaffa så många subdomäner man vill och jag har just nu 4 subdomäner + min vanliga domän i bruk.

    Jag ger dem tummen upp och rekommenderar dem starkt!

  • fjutju­r brajd
    Äldre 13 Jan 13:58
    #3

    Jag har också använt one.com och det har funkat bra för mig.


  • Aetern­um
    Äldre 14 Jan 21:30
    #4

    Jag använder mig av Binero i mitt företag & e supernöjd! Enligt min bror (som arbetar med datorer & hela hans liv går i princip ut på det så är de en av de bästa.

  • lagneh­all
    Äldre 15 Jan 10:26
    #5

    Mmmm det är dom! Jag har jobbat som IT-konsult i 8 år. Men i det här fallet får man nog gå lite på vad man ska använda hemsidan till också. Jag valde Binero mycket pga tillgången till script som kan nyttjas och lite annat. På en vanlig bröllopssida behöver man ju inte tockendäringa pjafs och då kanske one.com duger fint.

  • Molson­Canadi­an
    Äldre 15 Jan 10:28
    #6

    Vår är köpt på Surftown om jag inte minns fel.

  • konsti­gabara­lillaj­ag
    Äldre 15 Jan 10:33
    #7

    Om man ska ha en enkel hemsida så tycker jag inte att man behöver ta det mest "avancerade" webhotellet. Jag använder one.com när jag gör hemsidor privat samt åt olika företag och jag är nöjd både med priset och "innehållet".

    Du har ju surftown också. Har haft dem med men de blev dyrare så då flyttade jag mina domäner till one.com.

  • dfk
    Äldre 15 Jan 15:05
    #8

    Om man skulle vilja starta eget företag och vill ha en hemsida knutet till det, är det någon som vet vad man kan bäst ha då?

    Min syster är sugen på att börja sälja pärlor och egentillverkade halsband mm. Hon är jätteduktig, så det skulle säkert gå bra. Då behöver hon ju inte heller någon lokalhyra då hon tänker sköta företaget hemifrån. Jag skulle bli jättglad om någon kommer med tips då varken hon eller jag har någon aning om hur sådant går till.

  • Marian­neL
    Äldre 15 Jan 15:16
    #9

    Jag köpte vårat domän på godaddy.com. Kostade bara 10 dollar för ett helt år.
    Sen forwardar de till hemsidan som ligger på en privat server, som min kompis kommer göra.

  • Lisen9­2
    Äldre 15 Jan 23:23
    #10

    Hej

    Vi har användt oss av Binero och är supernöjda! www.bramis.se

Svar på tråden Jag vill göra en egen hemsida. Hur köper jag domän osv?