• Trulsa79

Hur ska jag skriva på kuverten?

Har tre små dilemman, som jag hoppas ni kan hjälpa mig med.

1. Skriver man med barnens namn på kuvertet (Föräldrarna är inte gifta och har alltså inte samma efternamn.)?

2. Vi ska bjuda min morbrors familj men även min ena kusins pojkvän (han får igen egen inbjudan). Hur ska jag skriva på kuvertet?

3. Vi tänkte skicka en gemensam inbjudan till min mamma, hennes särbo, min bror (som bor hemma) och min brors flickvän. Hur skriver man på kuvertet?

• Svar på tråden Hur ska jag skriva på kuverten?
  • 010809

Det är inte lätt med hur man ska skriva, jag har börjat kluta på det där oxå.. fråga 2 och 3 har jag tyvärr inga bra ideer eftersom jag har liknande funderingar själv.. men fråga 1, i ett sånt fall skulle jag skriva: fam. svenson/andersson

det vill säga båda föräldrarnas efternamn.. för nämner ni inte att ni vill ha det barnfritt tror jag iaf att folk tolkar det som att hela familjen är bjuden..

Jag skulle mest skriva så för att det inte ska bli så lång på kuvertet, men det funkar säkert att skriva barnens namn oxå..

• Luucie

1 familjen Andersson/Svensson
    2 Fam Karlsson(morbrors efternamn) kusinen får informera sin flickvän
    3 Mamma och Bror Persson, de som inte bor i lägenheten får informeras av sina respektive

Svar på tråden Hur ska jag skriva på kuverten?