• älskarlivet

Vem bjuder man? Dilemma..

Jag umgås med några tjejer från gymnasiet.

Två av dem träffar jag även "privat", äter middagar, fikar etc, men den tredje träffar jag bara när vi har tjejkvällar och då tillsammans med de två andra tjejerna.

Den tredje tjejen bjuder inte mig när hon fyller år eller liknande, utan de enda gångerna vi träffas är när vi umgås alla fyra tillsammans (kan väl tillägga att jag inte ens har hennes telefonnummer och vi bor två kvarter från varandra). Hon ska dessutom ha barn 2 veckor efter vårt bröllop och hon och jag var ovänner en stor del av den tid vi pluggade med varandra efter gymnasiet. Det är glömt nu så tillvida att vi pratar med varandra och så, men visst tror jag det ligger och maler någonstans.

Hur ska vi göra? Ska vi bjuda alla tjejerna och deras respektive eller bara de två som jag umgås mest med? Kan jag splittra gänget så?

• Svar på tråden Vem bjuder man? Dilemma..
  • feministbrud

Bara de två du umgås mest med skulle jag säga. Om hon inte bjuder dig när hon fyller år så bjuder inte du henne när du gifter dig!

• älskarlivet

Jo jag känner väl så också egentligen.. Men tänk om det skapar osämja i vårt lilla "gäng" då? Fast jag kan nog förklara för de två andra varför vi gör som vi gör, de förstår säkert det..

Vi har bjudit den här tredje tjejen på fest och så, men sen blir vi inte bjudna tillbaka (vet inte hur ofta hon har något hemma hos sig dock).

• feministbrud
    älskarlivet skrev 2009-01-10 09:42:25 följande:
    Jo jag känner väl så också egentligen.. Men tänk om det skapar osämja i vårt lilla "gäng" då? Fast jag kan nog förklara för de två andra varför vi gör som vi gör, de förstår säkert det..Vi har bjudit den här tredje tjejen på fest och så, men sen blir vi inte bjudna tillbaka (vet inte hur ofta hon har något hemma hos sig dock).
    Då är det väl snarare hon som skapar osämja? Eller varför är inte du sur (det skulle jag vara)?
  • älskarlivet

För jag orkar inte bry mig riktigt, för jag anser att vår nära vänskap förstördes för flera år sen.. Jag hade aldrig umgåtts med henne nu om det inte varit för de två andra tjejerna..

feministbrud skrev 2009-01-10 09:43:28 följande:
    Då är det väl snarare hon som skapar osämja? Eller varför är inte du sur (det skulle jag vara)?
  • feministbrud
    älskarlivet skrev 2009-01-10 09:45:26 följande:
    För jag orkar inte bry mig riktigt, för jag anser att vår nära vänskap förstördes för flera år sen.. Jag hade aldrig umgåtts med henne nu om det inte varit för de två andra tjejerna..
    Då är det givet! Du ska inte bjuda henne och blir hon sur så säger du att du inte brukar bli bjuden på hennes fester.
  • AnneiLund

Man kan inte bjuda alla!!!!!
    Så enkelt är det!
    På sin lyckligaste dag i livet kanske, ska man ha sina nära och kära.
    Jag skulle bjuda mina vänner, men inte mina vänners vänner.

Lycka till

• älskarlivet

Fast vi umgås ju, hon är ändå en vän, men inte så nära som de två andra.. Däremot bjuder jag andra vänner som jag inte heller träffar så ofta..

AnneiLund skrev 2009-01-10 12:10:01 följande:
    Man kan inte bjuda alla!!!!!Så enkelt är det!På sin lyckligaste dag i livet kanske, ska man ha sina nära och kära. Jag skulle bjuda mina vänner, men inte mina vänners vänner.Lycka till
  • MyochErlend
    älskarlivet skrev 2009-01-10 12:11:35 följande:
    Fast vi umgås ju, hon är ändå en vän, men inte så nära som de två andra.. Däremot bjuder jag andra vänner som jag inte heller träffar så ofta..
    har hon sällskap som du måste bjuda eller är det bara hon??
  • älskarlivet

Hon har sällskap också, en kille jag träffat en gång. Men sen ska hon ha barn bara någon vecka efter bröllopet så jag vet ju inte ens om hon har möjlighet att komma..

MyochErlend skrev 2009-01-10 12:12:51 följande:
    har hon sällskap som du måste bjuda eller är det bara hon??
  • AnneiLund

Okej...men om hon inte ens bjuder dig när hon fyller år, varför ska du då bjuda henne? Om det inte är så att du verkligen vill?
    Du får fråga dig själv...
    Det finns inga måsten i bröllopssammanhang.
    det handlar om er och er dag. Vill du att hon kommer och har ni råd med fler gäster så bjud henne. Men inte för att man måste, inte för att det förväntas av en utan helt enkelt för att man vill.

Min man bjöd sin kompis och den kompisens syster var förr i tiden en mkt nära vän till mig. Men sen hade vi inte umgåtts på säkert 10 år. Men jag kände att det skulle kännas konstigt om han satt i kyrkan och inte hans syster som en gång i tiden var så viktig för mig, så jag bjöd henne, hon blev så glad och det kändes så bra för mig. Däremot så bjöd jag inte en tjej som jag för 6 7 år sedan umgick mkt med. Hon bjöd mig till sitt bröllop för 6 år sedan men sedan dess har vi inte träffats, inte ens skcikat ett sms till varandra. Så henne bjöd jag inte. Vi hade helt enkelt inte plats och jag ville ha mina närmare vänner kring mig. Hon hörde av sig till mig för första gången på 6 år och skällde ut mig efter noter för att jag inte bjudit henne. Klart att det kändes, men sättet hon gjorde det på sa mer om henne än om mig. Så summan av kadremumman är att visst kan folk bli sura, men man kan inte vara som ett löv i vinden och vara alla till lags. Fråga dig själv VAD DU VILL och agera därefter.
    Lycka till

• älskarlivet

Fast jag umgås ju med den här tjejen, fast i sällskap med andra..
    Jag bjuder inte heller till mina födelsedagar, men i gengäld firar jag inte mina födelsedagar med någon av mina kompisar..

Vi träffas några gånger/år, och det är vad jag träffar flera av mina andra vänner som jag ska bjuda också..

AnneiLund skrev 2009-01-10 12:18:40 följande:
    Okej...men om hon inte ens bjuder dig när hon fyller år, varför ska du då bjuda henne? Om det inte är så att du verkligen vill?Du får fråga dig själv...Det finns inga måsten i bröllopssammanhang.det handlar om er och er dag. Vill du att hon kommer och har ni råd med fler gäster så bjud henne. Men inte för att man måste, inte för att det förväntas av en utan helt enkelt för att man vill.Min man bjöd sin kompis och den kompisens syster var förr i tiden en mkt nära vän till mig. Men sen hade vi inte umgåtts på säkert 10 år. Men jag kände att det skulle kännas konstigt om han satt i kyrkan och inte hans syster som en gång i tiden var så viktig för mig, så jag bjöd henne, hon blev så glad och det kändes så bra för mig. Däremot så bjöd jag inte en tjej som jag för 6 7 år sedan umgick mkt med. Hon bjöd mig till sitt bröllop för 6 år sedan men sedan dess har vi inte träffats, inte ens skcikat ett sms till varandra. Så henne bjöd jag inte. Vi hade helt enkelt inte plats och jag ville ha mina närmare vänner kring mig. Hon hörde av sig till mig för första gången på 6 år och skällde ut mig efter noter för att jag inte bjudit henne. Klart att det kändes, men sättet hon gjorde det på sa mer om henne än om mig. Så summan av kadremumman är att visst kan folk bli sura, men man kan inte vara som ett löv i vinden och vara alla till lags. Fråga dig själv VAD DU VILL och agera därefter.Lycka till
  • AnneiLund

Jag hör ju på dig att du vill bjuda henne.
    Så varför gör du inte det?

älskarlivet skrev 2009-01-10 12:21:29 följande:
    Fast jag umgås ju med den här tjejen, fast i sällskap med andra.. Jag bjuder inte heller till mina födelsedagar, men i gengäld firar jag inte mina födelsedagar med någon av mina kompisar..Vi träffas några gånger/år, och det är vad jag träffar flera av mina andra vänner som jag ska bjuda också..
  • MyochErlend

jag tänker det samma när jag läser ..
    det som att du vill bjuda henne :)
    men är det tajt med platser...???

• älskarlivet

För jag vet inte om jag vill... Vi har verkligen inte tajt med platser, det är inte anledningen.

Anledningen är också för att vi kanske valt bort andra som vi står närmre för att hon ska komma, just för att vi är i samma "gäng"..

Just nu lutar det åt att vi inte bjuder henne och hennes sambo. För varför bjuda någon som jag inte ens har ett telefonnummer till? Hur bra vän är man då? Om man hela tiden hörs igenom andra (i princip i alla fall utom någon gång på facebook) ska man verkligen bli bjuden då?

Däremot känns det konstigt att inte bjuda hela "gänget", men som sagt, hade hon inte ingått i gänget hade jag inte haft någon kontakt alls med henne nu..

Flera av mina andra vänner som jag också bara träffar någon gång om året, står jag närmre ändå och det är anledningen till att de blir bjudna.

AnneiLund skrev 2009-01-10 12:31:02 följande:
    Jag hör ju på dig att du vill bjuda henne.Så varför gör du inte det?
    [/citat]
    MyochErlend skrev 2009-01-10 12:34:49 följande:
    [citat]
    jag tänker det samma när jag läser ..det som att du vill bjuda henne :)men är det tajt med platser...???
  • Önskebrunnen

Tror du hon kommer då??Om hon nyss fått barn,det är ju en stor omställning...och man vet ju aldrig när babyn behagar dyka upp...sömnen är en bristvara,trött och sliten kanske...Relatonen ni har verkar ju inte så djup så jag tror hon tackar nej.Om du har plats-bjud henne.

• älskarlivet

Barnet är beräknat 2 veckor efter vårt bröllop, hon hade säkert kommit det tror jag. Hon kommer troligen åka utomlands en månad efter babyn är född då en av våra kompisar gifter sig.

Plats har vi väl, men samtidigt kanske vi skulle kunna bjuda 2 mer av min sambos vänner om vi inte bjöd henne..

Önskebrunnen skrev 2009-01-10 12:43:35 följande:
    Tror du hon kommer då??Om hon nyss fått barn,det är ju en stor omställning...och man vet ju aldrig när babyn behagar dyka upp...sömnen är en bristvara,trött och sliten kanske...Relatonen ni har verkar ju inte så djup så jag tror hon tackar nej.Om du har plats-bjud henne.
Svar på tråden Vem bjuder man? Dilemma..