• norgejente

text i inbjudan 2

Kan man skriva såhär?
    Har bott i norge så länge att jag har glömt svenska skrivspråket... :(
    Vi gifter oss!

Välkomna till vårt bröllop
    den 20 juni 2009.
    Vigseln sker i Resterödkyrka kl 14.00
    Och efterföljs av festmiddag på Gustafsbergs Socitetshus.

OSA senast 15 mars

Namn: tel, epost
    Webb: XXX

Klädsel: Kavaj

• Svar på tråden text i inbjudan 2
  • Mrs Baom

Tycker det låter bra jag:) Kanske att ni sk alägga till att de måste meddela om de har några matallergier, är veganer eller vegitarianer..

• MolsonCanadian

Språkfascisten undrar om kyrkan verkligen heter "Resterödkyrka" och inte "Resteröd kyrka" alt. "Resteröds kyrka"?

• Anna i Kungälv

Språkfascist nr 2 tycker att det borde heta Societetshus och inte Socitetshus och att det ska vara litet "o" i Och.

Annars är din text bra tycker jag! Man kan ju även lägga ett extra blad med i inbjudan med påminnelse om att meddela ev allergier, info om hur man hittar till kyrkan och festlokalen osv. Du hittar säkert en massa bra exempel här om du letar lite.

• norgejente

japp det skall vara litet ooch Societetshus :)
    vi kommer att ha ett exter blad med allergi info osv.
    Tuser\n tack för hjälpen :)

Anna i Kungälv skrev 2009-01-10 12:56:39 följande:

Språkfascist nr 2 tycker att det borde heta Societetshus och inte Socitetshus och att det ska vara litet "o" i Och. Annars är din text bra tycker jag! Man kan ju även lägga ett extra blad med i inbjudan med påminnelse om att meddela ev allergier, info om hur man hittar till kyrkan och festlokalen osv. Du hittar säkert en massa bra exempel här om du letar lite.
  • tjugosjundejuni

Hur skriver man i inbjudan på ett "snyggt" sätt att det är ett trädgårds bröllop hemma vid.. ? Korten är tryckta med våra namn överst. (det var en kompis som fixa i turkiet, då vi inte visste riktigt hur det skulle bli)

Svar på tråden text i inbjudan 2