• minken
    Äldre 9 Jan 23:52
    2317 visningar
    9 svar
    9
    2317

    OT tatuering

    Ehrmm tror jag har ett litet dilemma...
    Redan när vi träffades så sa han att jag skulle va så fin i ett liten tatuering, första bokstaven i hans namn..på foten.
    Och så friade han på nyårsdagen :D
    Så tänkte jag att jag gärna ville göra det där.
    Så det blev så, men oj den känns för stor! :(
    Klart, det är väl en bagatell men nu der den mer ut som en orm på vristen, och visst den e cool men jag har inga tattar sen förut så nu har jag faktiskt lite panik!!
    Han kommer hem på måndag och jag vet inte riktigt vad jag ska säga...grattis..ehe..är inte så nöjd o han kommer nog tycka den är brutal, han är en finsmakare liksom.. :-0
    Det kostar 10.000 att ta bort den!
    Vänjer man sig???

  • Svar på tråden OT tatuering
  • Munchk­in
    Äldre 9 Jan 23:55
    #1

    Förhoppnigsvis är det så att du är ovan vid den, därför ser du den varenda gång du riktar blicken neråt. Jag har 2 tatueringar och tänker inte på dom alls.
    jag hoppas att du kommer att vänja dig vid din tatuering och tycka att den är fin när väl nyhetens "obehag" lagt sig

  • minken
    Äldre 10 Jan 00:09
    #2

    Åh tack!
    Tänkte liksom också att om man har en för liten tatuering så kan det mest se ut som man har nåt skräp på foten...det är ju ett statement som syns nu, även om hans önskan nog var nåt mer diskret...
    Sen ser den också ut som en slags stjälk och om vi får barn nångång så kan jag ju bygga på den med en liten symbol för dem...
    Men nu är det ju gjort.. :-0

  • lillal­yckan
    Äldre 10 Jan 01:58
    #3

    Håller med Munchkin, man glömmer bort att dom finns efter ett tag, jag tror att det är därför inte fler ångrar sig, man vänjer sig helt enkelt... jag har 5 stycke och tänker i stort sett aldrig på dom... Och dom brukar säga att det är bättre att göra lite för stort än för litet eftersom folk ofta ångrar att man inte gjorde större då det känns litet när man vant sig,

  • Munchk­in
    Äldre 10 Jan 13:33
    #4

    Och en fördel till med att det är lite större är att det syns vad det är, hade den varit för liten hade det mer som du säger sett ut som nåt skräp, det hade inte varit kul. Tycker idén med att kunna bygga ut den för framtida barn var super

  • minken
    Äldre 11 Jan 01:31
    #5

    Tack för svar, det känns Mycket bättre nu efter era värmande synpunkter

  • lillab­ruden
    Äldre 11 Jan 01:45
    #6

    jag gjorde min första och enda än så länge för 2år sedan. den skulle egentligen vara mycket mindre men tatueraren sa att den blir inte bra om den inte blir större. Så jag litade på honom och jag älskar min tatuering! Jag känner mig sexigar och vackrare varje gång jag ser den! Är så nöjd!

    jag misstänker att du är ovan, som dem andra sagt, och att du är rädd att m2b inte ska tycka om den, vilket gör dig lite skakis. Tänk inte på det så mycket, kanske det är så att när han ser den så blir han överlycklig och då plötsligt älskar du den jättemycket

  • minken
    Äldre 12 Jan 22:53
    #7

    Tack för allt stöd, min m2b kom hem idag, och höll på o flyga baklänges i soffan när jag visade den...hehehe
    Men har vant mig mer nu, o den största oron var ju över vad han skulle tycka!
    Nu går han o drar i min strumpa med jämna mellanrum för o kolla...han gillade den också!

  • Munchk­in
    Äldre 13 Jan 22:23
    #8

    Vad kul, och nu när du vet att han gillar den med så ska du se att du kommer att älska din tatuering inom kort

  • lillab­ruden
    Äldre 14 Jan 01:51
    #9

    Skönt att höra!!

Svar på tråden OT tatuering