• Süsse

Tärna - vem??

Hejsan,
    idag fick vi ett datum: 1 augusti 2009 :o)) Wow!
    Men jag klurar pa det här med tärna. Vem väljer man?? Bästa kompisen som är fullt upptagen med sitt singelliv och som inte förstar varför nagon gifter sig överhuvudtaget eller väljer man nagon som star längre ifran en själv men som skulle bli glad över att bli tillfragad?
    Jag vet att mina närmsta kompisar kommer att komma till bade kyrka och fest, men de kommer troligtvis att förvänta sig att bli underhallna. Jag skulle falla raklang om nagon av dem skulle bjuda pa ett tal eller liknande, finns inte i denna värld.
    Har fatt för mig att tärnan ska vara den person man radfragar om allt stort och smatt och som inte plagas(!) av det... hmmm..
    Vet inte riktigt vad jag förväntar mig för svar här, men har alla ni andra brudar verkligen dessa ultimata möhippe-planerande tjejkompisar??
    Det varken har eller sörjer jag, är själv inte sadan, men hur blir den festen liksom? Ajaj... lys upp med era kloka kommentarer, please? :o)

• Svar på tråden Tärna - vem??
  • FruLjungberg

den som står längre ifrån och tkr sånt e kul. kan förstå ansvaret vid att vara tärna och gör sitt bästa osv.

• Juni2009

Jag valde min systrar.
    Sambo valde sin bästis till bestman.

Om du har syster som du kan tänka dig ha henne som tärna så fråga henne.

Lycka till med fundering...

• MolsonCanadian

Jag valde min bästa vän. Inte för att hon är någon "möhippeplanerande tjejkompis" utan för att hon står mig närmast och kan hantera mig även om jag skulle bli ett nervvrak den dagen. Det ser jag som hennes primära uppgift - att se till att jag inte dör på kuppen. Arrangemang och sådant lägger jag på andra.

• Soon and very soon

jag har ingen... jag rådfrågar folk endå...

• Milla84

Jag valde mina två bästa kompisar och sambon valde sin bästa kompis.

• Humlan66

jag är inte klar med min planering ännu men jag ska iaf ha min systerdotter som tärna. Min syster är inte den typen som drar på sig en klänning ohc stöttar en tyvärr

• Süsse

Tack för alla era svar!! Jag far nog fraga mina tva bästa kompisar eller min kusin helt enkelt.
    Kusinen och jag star inte varandra nära, men det är väl aldrig för sent att ändra pa det? :o)
    Maste nog bara betona att jag inte föväntar mig nagot mer än att de dyker upp och har roligt!
    Synd att tärnan maste vara en tjej, brorsan hade ju annars varit ultimat att ha bredvid sig när man star där uppe :o)

• Comfortably numb

min syster som är 20 skulle döööött om inte hon fått vara tärna

• Comfortably numb

lite mer svar på frågan: nog bra om det är nån som tycker det är kul och vill följa med på massa provningar osv....

• sprättan

Jag valde min sambos lillasyster som tärna(hon skulle sagt upp bekantskapen med mig om hon inte fick vara det haha)brudnäbb ska mina två flickor vara och deras kusin.

• rottizz1

jag hade mina 3 systrar, skönt att behöva "välja" bland vännerna. De tog det hela på blodigt allvar, var jätteduktiga o fina

• Luucie
    Süsse skrev 2009-01-10 16:10:13 följande:
    Tack för alla era svar!! Jag far nog fraga mina tva bästa kompisar eller min kusin helt enkelt. Kusinen och jag star inte varandra nära, men det är väl aldrig för sent att ändra pa det? :o)Maste nog bara betona att jag inte föväntar mig nagot mer än att de dyker upp och har roligt!Synd att tärnan maste vara en tjej, brorsan hade ju annars varit ultimat att ha bredvid sig när man star där uppe :o)
    Varför inte kompisar OCH kusin?
  • Fenixx

både jag och sambon har flera nära vänner, men kände att det räcker med en tärna ch bestman.
    så valet föll på min äldsta vän som jag känt sen 1an. hon är en väldigt glad och härlig tjej som sprider glädje omkring sig och delar många minnen med mig, så jag visste att hon skulle passa jättebra som min tärna.

• Munchkin

Jag hade min lillasyster som tärna, hon bor dock 120 mil ifrån mig så det som en tärna "ska" göra kunde hon tyvärr inte göra nånting av alls. Men det var heller inte därför jag valde just henne till tärna, jag valde henne för att jag ville dela vår stora dag med henne på ett intimare sätt än om hon bara varit gäst. På bröllopsdan så hjälpte hon mig med allt, dessutom så fick jag tjata öronen av henne om bröllopet innan och det räckte mer än väl för mig.
    Jag har underbara vänner som bor i samma stad som mig som ordnade en fantastisk möhippa åt mig.

Ta den person som känns rätt innerst inne, inte nån som "borde" få uppdraget av en eller annan korkad anledning. Det är din och din blivandes dag, gör det som känns rätt för dig/er

• J D

Jag valde min syster eftersom hon alltid sagt att hon vill det. Som tärna är hon nog dock inte ultimat, förväntar mig ingen möhippa eller ngt som helst stöd varken under planering eller bröllop. Men ja, så kan det vara. Jag kan egentligen inte tänka mig ngn annan heller (utom min M2B:s syster som verkligen hade varit grymt bra men hon är hans best man) så då får det vara så.

Svar på tråden Tärna - vem??