• CptP

Inga presenter eller barn tack -men garna ett bidrag till festen!

Hej ni alla!
    Jag behover kolla med er hur ni formulerar er inbjudan nar ni inte vill ha presenter, utan istallet ett bidrag till festen och hur man skriver (om man skriver nagot?) om att barn inte ar valkomna pa festen.

• Svar på tråden Inga presenter eller barn tack -men garna ett bidrag till festen!
  • wildbride08

Hej kul med en som har samma problem..Massor av barn.
    Vi har räknat att om vi skulle bjuda barn då skulle det bli 26 st. NOT
    Vi har två egna barn ska jag väl tillägga. Dom får bara stanna över middagen. Vi har skrivit så här i vår inbjudan.

Barn är en gudagåva
    Men ikväll får dom stanna hemma och sova.

Det är ju sen viktigt oxå o inte skriva fanilj på inbjudan ,bara namnen på dom vuxna.. då fattar nog dom flesta.. Hoppas vi iaf. Vi vill ju inte ha några barn i kyrkan heller,,JAA våra egna förstårs.

• Luucie

Ang barn:Skriv kort och koncist..Om folk tar illa upp så gör dom det även om du lindar in det.
    Under övrigt på inbjudan har vi skrivit, Barnfritt.

Sen det här med pengar...har inget förslag.

• wildbride08

Folk tar väl alltid illa upp när ens barn inte får närvara. Jag som har egna tar åt mig..men på mitt bröllop vill jag inte ha några gringa trötta barn som skriker i kyrkan,,Fyy. Mina egna 5-2 år gamla får vara i centrum en stund. Andras barn..NEJ TACK. Om folk inte accepterar barnfritt så får dom stanna hemma då.

Luucie skrev 2009-01-09 14:44:40 följande:
    Ang barn:Skriv kort och koncist..Om folk tar illa upp så gör dom det även om du lindar in det.Under övrigt på inbjudan har vi skrivit, Barnfritt.Sen det här med pengar...har inget förslag.
  • Nicossambo

Vad skönt att få lite tips om barn fritt i alla fall på festen får se hur det blir i kyrkan. Har tänkt och funderat hur man ska göra/ skriva så tack för inspirationen. Trevlig helg

Svar på tråden Inga presenter eller barn tack -men garna ett bidrag till festen!