• lillal­yckan
    Äldre 8 Jan 22:04
    2765 visningar
    13 svar
    13
    2765

    111111

    Är det någon som ska gifta sig den 11/11 2011? Min nyblivna fästman tycks tro att vi ska det.. Han har redan bestämt sig men jag är skeptisk till ett bröllop i november...

  • Svar på tråden 111111
  • Svanbo­et
    Äldre 9 Jan 09:55
    #1

    Bröllop i november kan vara väldigt fint, vad är det som får dig att tveka? Vi funderar också på 2011 men inte så sent som i november, jag jobbar på att framhålla februari.

  • lillal­yckan
    Äldre 10 Jan 02:23
    #2

    jag känner mig skeptisk för i mina ögon är november grått å trist, men i nästa sekund tänker jag mörker, facklor, marschaller och bara levande ljus i kyrkan och jag får äntligen tillfälle att ha min långa vargpäls på mig ;) (man kan aldrig drömma för långt;)) Försöker kompromissa med att han får bestämma datum om jag får bestämma ort för bröllopet... Men är det inte en himla tråkig månad? 2011 är ett bra år för då hinner vi få ihop gott med pengar utan att det känns i plånboken när man sparar...

  • Svanbo­et
    Äldre 10 Jan 08:12
    #3

    Kanske ni ska satsa på vårvintern ni också. Det beror ju på ort om ni vill ha snö och så för det ljusar ju upp till viss del det också. Jag jobbar på vinterbröllop just av anledningen att jag vill ha så mycket levande ljus som det går in i en lokal och då är det inte roligt om det är ljust ute fram till väldigt sent på kvällen.

  • RTBW
    Äldre 10 Jan 09:26
    #4

    Jag har alltid drömt och tänkt mig ett vinterbröllop.
    Precis som du skiver, facklor, ljus, man kan åstadkomma en massa
    mys och jättefint. Du kan ha små söta ljusdioder i din brudbukett.
    Dessutom förväntar man sig inte bra väder som man gör på sommaren.

    Nu blir det ett sommarbröllop för oss iallafall, av olika anledningar som har med jobbet att göra.
    Men vi hade tänkt oss vinter först.

    Så inget fel med November!

  • BlygBr­ud
    Äldre 10 Jan 09:50
    #5

    Massa fördelar med november ju!!

    Ingen bryr sig om hur vädret är, för alla räknar med att det ska vara dåligt. Jämför med ett sommarbröllop, då alla liksom förväntar sig att det ska vara solo ch fint. Går solen i moln eller det hemska fasa börjar regna, så säger alla:"Fint bröllop, men vilkne otur de hade med vädret"
    Novemberbröllop bryr sig ingen om vädret, om det inte är en underbar höstdag med strålande sol, och då blir det bara positiva kommentarer.

    Andra fördelar: Lågsäsong för bröllop vilket gör att det är enklare att hitta lokal, band, solister, catering etc etc.

    Så jag skulle helt klart köra på 11/11-11, om det inte vore att vi redan spikat datum.. (36 dagar kvar...)

  • lillal­yckan
    Äldre 11 Jan 22:00
    #6

    verkar som att det blir 111111 iaf, verkar som att jag får som jag vill vad gäller ort (han vill gifta sig där vi bor, men jag vill gifta mig i min hemort) och då får väl han bestämma datum, ganska rättvist väl? ;) nu ska jag bara vänja mig vid tanken på vinterbröllop, men jag tänker "tema snöflinga" ;)

  • Fenixx
    Äldre 11 Jan 22:02
    #7

    åh men vinterbröllop kan ju vara såå fint. mörkret, alla ljus, facklor, tomtebloss och lättare att få ens lokal osv när det inte är högsäsong. sen tror jag nog att ens gäster kan uppskatta ett roligt inslag i annars den trista mörkertiden hihi.

    "snöflinga" hade jag också velat haft om vi hade haft vinterbröllop. tycker ni absolut ska fundera på det.
    fräckt datum med.

  • shakyn­ose
    Äldre 11 Jan 22:04
    #8

    Tänk vad härligt att ha något att se fram emot i november varje år efter bröllopet också!

  • Troll1
    Äldre 11 Jan 22:06
    #9

    Det låter ju jättebra! Häftigt datum, go for it!
    Tänk också på att ni kommer att fira detta varje år, kanske med en mysig resa i novembermörkret...?

  • Helois­e
    Äldre 11 Jan 22:11
    #10

    Min syster gifte sig i november, det var jättemysigt och vackert dessutom hände det ngt jättekul i en månad som annars är ganska tråkig( tycker jag) vi fick underbar varm toddy och det var levande ljus i ljuskronorna i kyrkan.

  • Troll1
    Äldre 11 Jan 22:23
    #11

    Var och kikade när Mizty här på BT gifte sig i november. {#lang_emotions_kiss} Det var jättemysigt i kyrkan!

  • Origin­alrose­n
    Äldre 12 Jan 08:15
    #12

    Jag har varit på novemberbröllop och det var verkligen mysigt. Just när det är som mörkast, mest trist och eländigt med vädret så var det ett härligt bröllop! Glädje, ljus, facklor - jättemysigt!

    Toppenidé!

  • lillal­yckan
    Äldre 12 Jan 20:06
    #13

    tack tjejer, nu känns det bättre ;) Va så himla inställd på sommarbröllop så jag hade svårt att ställa om, men har nästan bara fått positiva reaktioner så nu känns det som att det kan bli ganska bra ändå ;) Och en lång härlig bröllopsresa till solen efteråt...

Svar på tråden 111111