• sarahkka76

Inbjudningskort med Publisher

Jag funderar på att göra min inbjudningskort med publisher men jag har ett litet problem när jag skriver ut. Den skriver ut så att man ska vika A4-bladet i 4, vilket resulterar i att sida 1 är som den ska med rubrik och så, sida 2 är tom, sida 3 där är info om plats, tid m.m och sida 4 tom. Alltså det blir dubbellsidigt, det blir inte som ett riktigt vik-kort. Förstår ni hur jag menar? Hur ska jag göra? Det finns bara det alternativet vid utskriftsalternativ.

• Svar på tråden Inbjudningskort med Publisher
  • sarahkka76

Som ett riktig kort hehe
    Om du tänker på ett A4 papper, som man viker i mitten neråt och sen i mitten igen fast från vänster till höger, det är så det blir nu. Det blir alltså papper emellan som inte ska vara där. Hade velat att man bara kunde vika den en gång.

• TEB08

Valj ny publikation (heter det sa i den svenska versionen?!) i storlek A5 liggande. Dra en hjalplinje mitt pa pappret sa du vet var du ska placera texten (pa hoger sida). Skriv ut pa A5 papper. Om du vill ha text pa framsida, sa far du kora papprena genom printern en gang till (kolla bara vilket hall de ska ligga at sa att texten inte hamnar upp och ner eller pa baksidan....) Alt om du anvander A4 papper, sa gor tva kort pa varje ark och dela nar det ar printat (valj da A4 storlek pa publikationen).

Vi anvande ocksa publisher for vara inbjudningar, save the date kort, order of service, etc, men 'customised' storleken pa varje publikation for att passa pappret vi anvande.

Lycka till!

• sarahkka76

Hmmm ska kika på det, tack!

Svar på tråden Inbjudningskort med Publisher