• Smiiilla

Festhäfte!!!!HJÄLP

Okej... jag sitter här och sliter i mitt hår! JAG FATTAR INTE!

Hur fan gör man? Jag försöker göra festprogram efter kortdesigns mall. Jag har mallen för 12 sidor, men jag fattar inte utskrivningsinstruktionerna! Någon vänlig själ som kan hjälpa mig innan allt mitt hår är borta!!!

TAck /Jenny

• Svar på tråden Festhäfte!!!!HJÄLP
  • monkay

Du har inte Publisher installerat i din dator? För med den kan man göra festhäften superenkelt, programmet fixar iordning sidorna åt dig

Är verkligen lurigt det där, önskar jag kunde ge dig ngt råd

Det här inlägget får ses som en PUFF..

• EmMa09

puffar...har samma problem som jag behöver hjälp med!

• snaily

Hur ska jag lyckas forklara, hmmm... tyckte det lat krangligare an det var! Oavsett hur manga sidor det ar i programmet sa gor man precis sa som det star i deras guide "Anvisning utskrift av inlagor till festprogram", vander helt enkelt alla A4-papper sa det skrivs pa baksidan efter att det printats pa framsidan, och trycker sedan ok pa meddelandet pa skarmen. Det viktiga ar att man placerat alla sidor i ratt ordning i dokumentet, har ni 12 sidor borde det bli sahar:
    sid 12 & 1 (alltsa tva spalter pa ett A4)
    sid 2 & 11
    sid 10 & 3
    sid 4 & 9
    sid 8 & 5
    sid 6 & 7
    Prova skriva ut en gang sa fattar ni kanske battre, svart att forklara!
    Ursakta bristen pa prickar over vissa bokstaver...

• Smiiilla

snaily: men om jag skriver ut alla sidorna och sen vänder.. blir det inte fel då? Jag är helt trög! Fattar inte!

monkay: Nä har inte publicer... kan man ladda ner det?

• snaily
    Smiiilla skrev 2009-01-09 23:35:28 följande:
    snaily: men om jag skriver ut alla sidorna och sen vänder.. blir det inte fel då? Jag är helt trög! Fattar inte!monkay: Nä har inte publicer... kan man ladda ner det?
    Nej, det blir rätt då Den skriver inte ut allt på en gång utan hälften först, och hälften sen efter att du tryckt på "ok" - förutsatt att man kryssat i "manuell duplex". Jag fattade inte heller förrän jag provade och det faktiskt funkade väldigt smidigt. Vi hade i och för sig 16 sidor men jag vet inte om det ska göra nån skillnad...
  • Smiiilla

Aha.... nu tror jag att polleten trillade ner! tack Snaily!

• snaily
    Smiiilla skrev 2009-01-10 11:06:53 följande:
    Aha.... nu tror jag att polleten trillade ner! tack Snaily!
    Vad bra!! Varsågod!
Svar på tråden Festhäfte!!!!HJÄLP