• tempest

Hur långt får en svärförälder gå?!?

Nu börja jag lessna och tankarna svävar fram och tillbaka, hur mkt ska man acceptera?

Vi har planerat att gifta oss i år men har lagt det på hyllan då jag tvekar beroende på hur hans familj beter sig och jag har sagt till min m2b att jag vet inte om jag står ut med allt tjaffs som min svärmor för med sig.

Hon gör ALLT för att få mig lämna honom eller han mig,
    det kan gälla maten (är mat-allergiker) och hon har sagt att hon har inte tid och läsa på innehållsförteckningen när hon handlar, När han ska på affärsresa och jag åker till min släkt är jag hemsk för då lämnar jag honom så han blir helt ensam.
    När han sa åt henne sist om att de är bra nu så är de inte han som talar utan de är jag igenom honon.
    Samt att jag ska inte yttra mig om hur han mår och klarar osv för jag känner inte honom.

Jag har gjort allt jag ställde mig tom och bakade kakor till julfirandet tillsammans med dom för alla skulle kunna äta av samma saker (dom är med mat allergiker)Det enda dom sa till mig under julen var att kakorna var goda och vi var där tre dagar!!!

• Svar på tråden Hur långt får en svärförälder gå?!?
  • 4Barnsmamman

Jag skulle fasen inte stå ut tycker du är stark som gör det.
    Hur ser din sambo på det hela? med att dom försöker få er att gå isär? det är ju inget man gör för att någon annan tycker det.
    Fråga din sambo hur han vill ha det o vill han ha dig kvar så får han lösa det med sina föräldrar det är inget du ska behöva tass med.

Lycka till

• tempest

Han sitter och säger till mig att han inte tänker acceptera att dom ska lyckas.

Jag har varit stark men nu vettitusan om jag orkar mer.

Vi ska se om vi kan lösa de ikväll eftersom jag inte tänker bråka när vi ska åka till varsen stad och vara borta en månad från varandra.

Jag vill ju inte vara så hemsk och säga att han kommer få välja tyvärr

• MulleNuh

Men kan ni inte bara skita i dom ? Kanske hon slutar till slut?

• MulleNuh

..ska jag va ärlig så tycker jag inte det var så farligt det där med kakorna.

Vad mer kunde dom säga än att dom var goda?

• nennesjuttioåtta

hur gammal är kärringen?

Nej, skämt åsido. Jag har det inte så lätt med min svårfar (medvetet felstavat) men det är inte honom jag är gift med och lever ihop med. Så det gäller att överleva de gånger man träffas och med åren har jag tagit ett steg i evolutionen genom att utveckla ett synnerligen bra lock för öronen.

Jag orkar inte slösa min energi på någon annan, nu är han inte som din svårmor verkar vara, som vill dela er två. Och tänk, det värsta som kunde hända henne vore ju om hon inte lyckades, skulle inte det kännas för jävla bra? Kämpa, och kom överrens om att hon inte får komma emellan er. Vill han ha dig så får han banne mig sätta ner foten hårdare och förtydliga att HAN tycker att hon är oförskämd och pinsam och om hon inte skärper sig så får hon varken träffa honom eller dig. För han väljer dig. Punkt.

Lycka till!

• tempest

Mulle På tre dagar kunde dom sagt något till mig mer än att dom var goda, tex godmorgon.

Nenne jo det är därför vi kämpar och ska ta ett samtal ikväll med varandra och reda ut allt och vara bestämd på hur vi ska gå till väga osv.

• MulleNuh

Jahaa du mena så! Jag trodde dom skulle sagt mer om själva kakorna!!
    Ok, men då hajjar jag..

tempest skrev 2009-01-07 15:07:22 följande:
    Mulle På tre dagar kunde dom sagt något till mig mer än att dom var goda, tex godmorgon.Nenne jo det är därför vi kämpar och ska ta ett samtal ikväll med varandra och reda ut allt och vara bestämd på hur vi ska gå till väga osv.
  • nennesjuttioåtta

din sambo kanske kan ta ett snack med dem och höra varför de beter sig så illa mot dig. För det gör ju att de även sårar honom eftersom han älskar dig.

Förmodligen är det bara ett revirpinkande från din svärmors sida. En del har svårt att släppa taget om sin lille son, och utgår att du ondskefullt kallhjärtat försöker ta honom ifrån henne.

• Ore

Låter fruktansvärt jobbigt... Och även om det är jättehemskt för din sambo att "behöva välja" så tror jag att han måste ta fighten med sin familj och tala om för dem att så länge de beter sig som de gör gentemot dig så vill han inte ha någon kontakt med dem...
    Skärper de sig kan kontakten återupptas.

• EllaMa

förstår hur du har de...jag vet faktiskt inte hur mycke man ska klara..de sitter jag med och funderar på...

och de går inte att skita i henne heller..hon är ju ändå hans mamma..hon omyndighetsförklarar min sambo totalt..han sköter inget själv längre...varken pengar el räkning..

Svar på tråden Hur långt får en svärförälder gå?!?