• Mysproppen

Borgerlig vigselförättare Stockholm

Jag ska gifta mig borgerligt i höst. Vi kommer vara utomhus varför jag behöver komma i kontakt med en vigselförättare.

Jag undrar om det är nån som känner till någon lättsam och behaglig, gärna man, som har rätt att utföra vigslar?

Tack på förhand!

• Svar på tråden Borgerlig vigselförättare Stockholm
  • Lööve

Vi letar efter detsamma. Vi har börjat att gå in på kommunens hemsida för på så sätt få fram lite namn.

• Mysproppen

Man önskar att det fanns några recensioner någonstans .

• Limoncello
    Mysproppen skrev 2009-01-06 20:48:13 följande:
    Man önskar att det fanns några recensioner någonstans .
    Håller med .

Är förlovad och har inte börjat planera bröllopet ännu men vi funderar på borgerlig vigsel. Vet ni om det är vanligt att borgerliga vigselförättare kommer ut till en plats där man vill gifta sig? Vet ni om det kostar något eller om man t.ex. bara betalar resekostnaden?
  • Mysproppen

Som jag förstått det, betalar man endast resekostnaden för vigselförättaren.

• hgav

Vår vigselförrättare var jättebra. Ulf G Johansson heter han och kan kontaktas via Nacka Kommun.
    Han utformade en väldigt prsonlig vigsel och hade mycket idéer. Då vår vigsel var en lördagem/kväll och utanför hans kommun betalade vi honom 1000kr för vigseln.
    Han var där totalt ca 4 timar (hjälpte till att ställa ordning, styrde upp minglet innan vigselakten m.m)

Svar på tråden Borgerlig vigselförättare Stockholm