• Eveliina

Enebyberg, Berga by, Tyresö vandrarhem...

Hejsan mina vänner

Jag och min fästman tittar på följande ställen:

-Berga by i Sorunda
    -Haga forum
    -Tyresö vandrarhem (Prinsvillan?)
    -Frans August
    -Enebybergs gård
    -Anna Withlocks Bygdegård
    -Edsbergs slott
    -Lilla Frösunda Herrgård
    -Grünewaldsvillan
    -Överjärva Gård
    -Mathiasgården/Klockargården i Vallentuna
    -Kulturum
    -Vasastugan
    -Broängsgården
    -Skärholmens gård
    -Glömstastugan

Kan någon möjligen hjälpa mig med en kontaktperson (tel.nr eller mail-adress), du kanske rent utav vet något om dessa ställen (priser, omgivning m.m) så får du hemskt gärna dela med dig.

Tusen tack i förväg.

• Svar på tråden Enebyberg, Berga by, Tyresö vandrarhem...
  • Zarah

Edsbergs slott ska vi vara på. Du hittar mycket om det på www.sollentunahem.se
    , priser mm.
    Jag har mer info och fler bilder på insidan än vad som finns där. skriv igen om du vill veta mer.

• Majsan80

Jag vet tyvärr inte vilka festarrangemang Prinsvillan ordnar men däremot Tyresö Bygdegård. Jag ska själv ha min bröllopsfest där. Huset är i 2 våningar och det finns ett separat rum för barnen om man vill. Jag har bara sett det utifrån än så länge men jag har fått varma rekommendationer av bekanta och jag ska snart dit och titta. Köket ska tydligen vara bra utrustat vilket är en klar fördel då vi ska ha egen mat med oss.
    På nedersta våningen finns plats för 150 gäster och priset är 5000:- för hela bygdegården i nästan ett dygn.
    Man kan även hyra en våning men då riskerar man att det pågår en fest till i huset samtidigt.

Lycka till med ditt val!

• septemberbrutta

Hej Eveliina,
    vi har bokat Enebybergs gård till vårt bröllop i slutet av september. Det är en jättefin, gammal gård i två våningar. På övervåningen är den stora salen där man intar middagen och senare även dansen, sedan finns det flera mindre rum både på över- och undervåning. Skulle tro att det är en kakelugn i varje rum. Vi kommer vara omkring 60 personer, det går kanske att klämma in några till. Är vädret fint kan man inta drinken ute i den jättestora trädgården, som ligger ut mot skogen (inga nyfikna grannar i buskarna alltså).
    Maten fixar de där men däremot tar man med all dryck själv.
    Kontakta Danderyds kommun för bokning, titta in på deras hemsida.
    www.danderyd.se/fakta/byggnader.htm%20gard

Lycka till,
    Septemberbruttan

• Julia B

Vi hade vår middag/fest på Mathiasgården. Det är jättebra om man vill hyra lokal och ordna resten själv. Bra kök, allt porslin, osv finns. Tyvärr får man inte ha dans uppe pga golvet (parkett), så vi fick vara i ett gymparum för barn i källaren. Men överlag var det jättebra. Vallentunas pastorsexpedition ligger i samma hus, ring dit för nr till rätt person. Vi betalade 2500 kr.

• Nynnar

Prinsvillan kan man hyra hela huset. Kostar 11500 tror jag. Vet dock inte vad som ingår eller hur måpnga man kan vara.

Tyresö bygdegård rymmer 100 personer i nedevåningen och 50 i övervåningen. Kostar 5000 att hyra hela.

Svar på tråden Enebyberg, Berga by, Tyresö vandrarhem...