• Sååå lurade

Vad blev eran bästa bröllpsbild?

Funderar på det här med fotograf, men också vilken typ av bilder man vill ha, därför frågar jag er. Vilken typ av bilder blev ni mest nöjd med och glad över att ni har.

Var det de traditionella bilderna, eller har ni nåt spontankort som bara blev sååå bra. dela med mig.

Håller på att göra en lista på vilka bilder fotografen måste ta under hela dagen...

• Svar på tråden Vad blev eran bästa bröllpsbild?
  • Hofsan

Jag har igentligen ganska många favoriter bland våra bröllopskort.
    Är så glad att vi tog reportagefotografering eller heldagsfotografering för att vi fick just de där naturliga och spontana bilderna som togs när man minst anade det.
    Där är tex ett foto i början i mitt galleri där jag står helt själv och tittar ner, kall och frusen i regnet och funderar på något och nu i efterhand undrar jag hur sjutton jag hamnade där helt ensam
    Jag gillar det första kortet där vi står under min slöja och så är där ett kort där vi går under paraplyet i världens ösregn men är strålade glada ändå.
    Ta en kik i mitt galleri.

• Sååå lurade

Jag gillar verkligen bilden på dig i regnet. Såna bilder vill jag ha, har en kompis som är så duktig ska se om hon kan tänka sig att ställa upp på repotagefotografering. Tack för att du dela med dig.

Hofsan skrev 2009-01-06 18:16:50 följande:
    Jag har igentligen ganska många favoriter bland våra bröllopskort.Är så glad att vi tog reportagefotografering eller heldagsfotografering för att vi fick just de där naturliga och spontana bilderna som togs när man minst anade det.Där är tex ett foto i början i mitt galleri där jag står helt själv och tittar ner, kall och frusen i regnet och funderar på något och nu i efterhand undrar jag hur sjutton jag hamnade där helt ensam Jag gillar det första kortet där vi står under min slöja och så är där ett kort där vi går under paraplyet i världens ösregn men är strålade glada ändå.Ta en kik i mitt galleri.
  • FROHM

Enligt min mening ska det vara blandad kompott. Även om brudpar väljer klassiska porträtt som är det mest vanliga så har det blivit mer populärt att ta "sina egna" bilder. Bilder med lite humor i, som är anpassat till brudparet. Så jag tycker att man kan kräva att få ta lite blandade bilder oavsett vilken slags typ av fotografering man väljer.
    -Camilla-

• Humlan66

Jag håller med föregående talare.Det ska nog vara en blandad kompott men det viktigaste är ju att ni känner er trygg med den fotograf ni som är lyhörd på era önskemål

• Munchkin

Mitt absoluta favoritkort är ett som en kompis tagit på oss där jag och maken är lite i bakgrunden, halvsuddiga och i svartvitt, vi håller fram min brudbukett mot fotografen, så den är i fokus, och dessutom är den i färg. Så underbart läckra kontraster, helt makalös bild

• PL080802

Har många. Gillar speciellt dem med ögonkontakt mellan oss, se till att er fotograf får med några sådana.

• 081222 1

"De klassiska bilderna är mest för att nöjd farföräldrarna", som en del brukar säga. Jag har en liten lista som jag brukar följa, går att hitta här: www.fotografiska.org/art_brollop.php

Väldigt bra och basic, de andra mer speciella brukar komma under fotograferingens gång. Ett tips är att ha med tärna/brudgum på fotograferingen. Brukar kunna bli riktigt bra, spontana och roliga bilder under småpratet ;)

• snaily

Jag gillade alla bilder där vi pussades Har lagt in en av dem i mitt galleri, kanske inte den mest spontana bilden men gillade den så mycket att den fick vara med på vårt tackkort.

• Boomtown

Jag puffar

Intressant tråd

• Too Be  gift nu

Våra bilder var ganska blandade och på olika ställen och vi har många favoriter.

Men på en av bilderna visste vi inte att vi blev fotograferade.
    Den är på sidan 2 i mitt galleri och det är när vi sitter ner och äter.(kolla speciellt in dom snygga skorna)
    Jag tror vi pratade om vilka giftiga ormar som kunde finnas där i öknen:):)

• Boomtown

Too Be gift nu skrev 2009-01-16 19:06:53 följande:

Våra bilder var ganska blandade och på olika ställen och vi har många favoriter.Men på en av bilderna visste vi inte att vi blev fotograferade.Den är på sidan 2 i mitt galleri och det är när vi sitter ner och äter.(kolla speciellt in dom snygga skorna)Jag tror vi pratade om vilka giftiga ormar som kunde finnas där i öknen:):)
    Vart var ni någonstans? Fina bilder! Speciellt när ni står högt uppe på klippan
  • Too Be  gift nu

Boomtown
    Vi var i en nationalpark som heter Valley of Fire som ligger strax utanför Las Vegas.

• Emmas syster

ett par olika spontana kort tagna under vigseln och kvällen...

ett där vigseln är slut och jag faller honom om halsen - inga ansikten syns men bilden är bara sååå mkt känsla i

ett där vi asgarvar under dansen

och ett där maken har ett av sina underbara leenden - ngt som han gödslade med den dagen men som var svåra att få med på bild, men det lyckades!

• Sååå lurade

Det här var toppentips Tack!

081222 1 skrev 2009-01-16 17:10:31 följande:

"De klassiska bilderna är mest för att nöjd farföräldrarna", som en del brukar säga. Jag har en liten lista som jag brukar följa, går att hitta här: www.fotografiska.org/art_brollop.phpäldigt bra och basic, de andra mer speciella brukar komma under fotograferingens gång. Ett tips är att ha med tärna/brudgum på fotograferingen. Brukar kunna bli riktigt bra, spontana och roliga bilder under småpratet ;)
  • Sååå lurade

Vad roligt att få se era fina bilder tjejer!

• Daa

En av våra favoriter är en då vi kommer ut ur kyrkan. Inte ett fotografiskt mästerverk, men vi ser så fantastiskt glada ut. Bara jag tittar på den bilden kan jag få tillbaka alla känslorna från det ögonblicket.

Sen gillar jag bilderna som vår kompis tog när vi bara traskade runt lite. Och så de där som var lite genomtänkta och humoristiska. Och de när vi ser på varandra. Och de när vi pussas. Och...

Jag är lite besviken över att vi inte tog några bilder tillsammans med dem som höll i festen.
    De kort som vi tog med familjen (vi+våra föräldrar, vi+hans familj och vi+min familj) har väl ingen sån där wow-känsla, men vi hade inte velat vara utan dem. Oj, så långt det blev nu.

• Nalle Puh 40

"någon" här inne hade jätte colla bilder som hon fixat på internet där det såg ut som att deras kort var reklampelare, i tidningar mm...

Någon som vet vad jag menar???

• HelenaOlivia

Såå många fiina bilder och måste bara tacka för toppen bra insperation! Tack tjejer!! och GRATTIS!!

• AnnaoJohn

Too Be gift nu; den då han kysser dig på halsen då ni står på klippan är helt underbar!

Svar på tråden Vad blev eran bästa bröllpsbild?