• 090715
    Äldre 5 Jan 14:17
    5006 visningar
    15 svar
    15
    5006

    Tal till mannen! Snälla någon!

    Jag vill hålla ett tall till min blivande man på bröllopet!

    Någon som skulle vilja dela med sig om ni har tänkt göra det och vad ni skall säga!

    Eller någon som är bra på hur man skall formullera sig?

    Jag kommer att göra om det sedan så det blir mina egna ord!!
    Men vill såååååå gärna ha lite hjälp!

  • Svar på tråden Tal till mannen! Snälla någon!
  • connys hjärta
    Äldre 5 Jan 14:39
    #1

    Jag såg en på AFF deras bröllops sida,men hittar den inte nu.Ska försöka gå igenom alla trådar där för den som stod där var jäkligt bra! Återkommer :)

  • 090715
    Äldre 5 Jan 14:40
    #2

    Så snällt dig!!!

  • connys hjärta
    Äldre 5 Jan 14:54
    #3

    HITTADE!!!!!Håll till godo:
    Käre brudgum,

    Tillåt mig gratulera till världens kap,
    i frökenlistan lämnar bruden ett stort gap.
    För kvinnan vid din sida är ju helt rätt
    -smart, snygg och med ett behagligt sätt.
    Kan även städa, måla, laga mat och baka,
    vad mer kan man begära av en äkta maka?

    Snygg, sexig, intelligent och snäll,
    vacker, gosig och helt utan gnäll.
    Om detta håller du säkert med,
    det och att häcken inte är alltför bred? (väl?)

    Se nu till att vårda kärleken ömt
    när du idag får kvinnan som du alltid om har drömt.
    Köp henne en blomma då och då
    och du hennes livslånga kärlek kommer att få.

    Du ser förresten rätt bra ut i din skrud.
    Återstår bara lyckönskningar till din brud,
    och låt mig helt fräck vara rak:
    Den där kostymen framhäver verkligen din snygga bak!

    Några ömma ord och smek hennes hud
    så har du dig snabbt en lycklig brud.
    Nog med goda råd, för bruden har en väldig tur,
    rollen som äkta man kommer du att klara med bravur.

    Därför vill jag nu höja mitt glas
    då du idag får kvinnan som du med i framtiden får dras.
    Gratulerar på din stora dag,
    fast ingen är ju lyckligare än jag!

    Jag älskar dig och ser fram emot att dela resten av mitt liv med dig!

    Puss & Kram
    Bruden

  • Gina83
    Äldre 5 Jan 14:56
    #4

    Åh! Den var ju så bra!

    Har inte alls tänkt hålla något tal till min blivande på den stora dagen, men nu blev jag ju inspirerad...

  • Teapot
    Äldre 5 Jan 14:59
    #5

    Fantastiskt! *sparar*

  • connys hjärta
    Äldre 5 Jan 14:59
    #6

    Ja men visst var den bra.Hittad den på aff för ett par år sen! Tur att allt sparas på nätet

  • Helois­e
    Äldre 5 Jan 15:09
    #7

    jättebra!
    En av mina vänner höll ett tal på sin killes 30 års fest och hon byggde upp det runt hans namn; 7 bokstäver och sedan relaterade hon honom till de sju underverken, sju små dvärgarna, 7 rätt på travet osv med små anekdoter vid varje jämförelse och drog parralleller till att 7 måste vara ett magiskt tal och så vidare. Det var jättebra och hade ett bra upplägg.

  • 090715
    Äldre 5 Jan 15:32
    #8

    connys hjärta skrev 2009-01-05 14:54:41 följande:


    HITTADE!!!!!Håll till godo:Käre brudgum,Tillåt mig gratulera till världens kap,i frökenlistan lämnar bruden ett stort gap.För kvinnan vid din sida är ju helt rätt-smart, snygg och med ett behagligt sätt.Kan även städa, måla, laga mat och baka,vad mer kan man begära av en äkta maka?Snygg, sexig, intelligent och snäll,vacker, gosig och helt utan gnäll.Om detta håller du säkert med,det och att häcken inte är alltför bred? (väl?)Se nu till att vårda kärleken ömtnär du idag får kvinnan som du alltid om har drömt.Köp henne en blomma då och dåoch du hennes livslånga kärlek kommer att få.Du ser förresten rätt bra ut i din skrud.Återstår bara lyckönskningar till din brud,och låt mig helt fräck vara rak:Den där kostymen framhäver verkligen din snygga bak!Några ömma ord och smek hennes hudså har du dig snabbt en lycklig brud.Nog med goda råd, för bruden har en väldig tur,rollen som äkta man kommer du att klara med bravur.Därför vill jag nu höja mitt glasdå du idag får kvinnan som du med i framtiden får dras.Gratulerar på din stora dag,fast ingen är ju lyckligare än jag!Jag älskar dig och ser fram emot att dela resten av mitt liv med dig!Puss & KramBruden
    Den var jätte bra! Knaske tar det om jag skickar telegram, för jag vet inte om jag vågar hålla ett tal.. hihi

    Men hur lägger man annars upp ett bra tal?
    Vill få fram att han beyder så mkt för mig... Vill även få fram till mina föräldrar hur underbara dom är.. men vill ju inte at det skall låta som världens tack tal ha ha
  • 090715
    Äldre 5 Jan 15:32
    #9

    connys hjärta skrev 2009-01-05 14:54:41 följande:


    HITTADE!!!!!Håll till godo:Käre brudgum,Tillåt mig gratulera till världens kap,i frökenlistan lämnar bruden ett stort gap.För kvinnan vid din sida är ju helt rätt-smart, snygg och med ett behagligt sätt.Kan även städa, måla, laga mat och baka,vad mer kan man begära av en äkta maka?Snygg, sexig, intelligent och snäll,vacker, gosig och helt utan gnäll.Om detta håller du säkert med,det och att häcken inte är alltför bred? (väl?)Se nu till att vårda kärleken ömtnär du idag får kvinnan som du alltid om har drömt.Köp henne en blomma då och dåoch du hennes livslånga kärlek kommer att få.Du ser förresten rätt bra ut i din skrud.Återstår bara lyckönskningar till din brud,och låt mig helt fräck vara rak:Den där kostymen framhäver verkligen din snygga bak!Några ömma ord och smek hennes hudså har du dig snabbt en lycklig brud.Nog med goda råd, för bruden har en väldig tur,rollen som äkta man kommer du att klara med bravur.Därför vill jag nu höja mitt glasdå du idag får kvinnan som du med i framtiden får dras.Gratulerar på din stora dag,fast ingen är ju lyckligare än jag!Jag älskar dig och ser fram emot att dela resten av mitt liv med dig!Puss & KramBruden
    Den var jätte bra! Knaske tar det om jag skickar telegram, för jag vet inte om jag vågar hålla ett tal.. hihi

    Men hur lägger man annars upp ett bra tal?
    Vill få fram att han beyder så mkt för mig... Vill även få fram till mina föräldrar hur underbara dom är.. men vill ju inte at det skall låta som världens tack tal ha ha
  • 090715
    Äldre 9 Jan 10:01
    #10

    Ingen som skall hålla tal till sin man?

  • Juni20­09
    Äldre 9 Jan 10:07
    #11

    Jag vill det och ska göra det.

    Men frågan är minns jag allt det jag vill säga när det är min tur?

    TS!
    Skriva ner nåt som du tycker det är typiskt honom så kan du ändra på lite så det blir kul att lyssna på dig.
    Lycka till!

  • 090715
    Äldre 9 Jan 10:11
    #12

    Men jag vet inte ens hur jag skall börja! Önskar att här finns någon som kan skriva ner lite, så att man själv kan ändra sen

  • love4l­ife
    Äldre 17 Jan 17:45
    #13

    Jag har också tänkt att hålla tal, men tycker att det är väldigt svårt...har alltid haft lätt att uttrycka mig, men mitt bekymmer är att jag vill hitta en fin balans mellan allvar och skämt. Vill absolut inte att det ska bli högtravande och jätte-sentimentalt, som det lätt blir när man försöker skriva ned det man känner för sin älskade...återkommer om jag hittar några bra idéer!!!

  • 090715
    Äldre 20 Jan 11:38
    #14

    Någon som skulle vilja hjälpa mig med några rader vad jag kan säga!

  • Lattel­over
    Äldre 20 Jan 13:04
    #15

    090715 skrev 2009-01-20 11:38:28 följande:


    Någon som skulle vilja hjälpa mig med några rader vad jag kan säga!
    det är svårt eftersom vi inte vet något om er som par o er historia. Du kan börja prata om hur det gick till när ni träffades - kärlek vid första ögonkastet, var han/du svårflörtad etc, när visste du att han var mannen i ditt liv. "Vem kunde ana att vi xx år senare skulle sitta här som man o fru". Du kan nämna hans bra sidor, att du uppskattar att han kokar kaffe åt dig på morgonen, hämtar tidningen, eller vad det nu kan vara. Det behöver inte vara så speciella formuleringar, men det bör komma från hjärtat. Du kan oxo välja en fin dikt att läsa för honom. Men tänk på att du (förmodligen) kommer va ganska känslosam denna dag så välj nåt du klarar av att läsa högt utan att brista i gråt efter fyra ord
Svar på tråden Tal till mannen! Snälla någon!