• Valkyria84

Hur gör man ett vigselprogram/festprogram i Word

Jag har texten klar men får inte ihopp det i word. Jag tänker göra egna program och tänker då vika ett A4, där text ska stå på vänster och höger sida av mitten. Förstår ni?
    Men jag lyckas inte få text på båda sidorna. Hur delar man upp det? Får bara text på vänster sida... suck.
    Tacksam för hjälp!

• Svar på tråden Hur gör man ett vigselprogram/festprogram i Word
  • Delsbostintan

Kan du inte infoga en tabell som du lägger texten i? Med två kolumner...

• brud2009

Använd tabbar är mitt råd!

• SofieochJamie

Det är jätte enkelt. Gör två textrutor som du drar upp till storleken du vill ha och så skriver du i dem. Då kan man lägga text i exakt lika stora rutor och få dem exakt lika från mitten mm. Sen om man vill kan man länka från den ena rutan till den andra så att när man skrivit klart i den första så fyller den automatiskt på i den andra rutan.

• wunja gbg

Annars är det väl bara att lägga texten i två kolumner (samt ändra till liggande format). Sitter själv på en mac, så jag kan inte guida fram till exakta inställningen för windwos, men det borde finnas under format-menyn)

• juma

Det finns mallar man kan ladda hem. Har inte gjort det själv, så jag vet inte riktigt hur dom ser ut. Kommer så småningen om att göra det. Dom finns på:
    www.romance.se och www.kortdesign.se
    Lycka till

• Valkyria84

Tack för hjälpen! Jag gjorde faktiskt programen i power point i stället, var mycket enklare =)

Svar på tråden Hur gör man ett vigselprogram/festprogram i Word