• annak82

brudnäbb

Min bror har en dotter som kommer att vara 2,5 år vid min vigsel och jag hade gärna haft henne som brudnäbb. Jag älskar henne mkt och det hade glatt mig om hon hade kunnat vara med. Men hon känner inte mina tärnor och jag tror inte att hon kan gå framför oss in i kyrkan, det vågar hon inte. Hur gör jag? Kan hon gå brevid oss? Hålla mig i handen?

• Svar på tråden brudnäbb
  • Maliinka

Jag tycker att det vore fint om hon gick och höll dig i handen!

• Pinocchio

Din bror kanske kan gå med henne framför er? Så kan de sätta sig på bänkraden längst fram när de kommer fram...

• annak82

ja, hon kanske kan gå med mig in i kyrkan och min m2b kan stå där framme med sina marskalkar och vänta?

• Hemlig2009

Vår brudnäbb (systerdotter till mig) kommer inte ens vara 2 år. Vi får se hur det går, kommer inte ha tärna eller marskalk. Vi funderar på om min syster kan sitta på huk någonstans i gången så att hon traskar fram till henne. Eller får vi bära henne, eller så får min syster komma fram och gå med henne i handen. Det ordnar sig nog. Vi tar inte så allvarligt på om det strular lite.

• Soon and very soon

varför ska hon vara med om hon är så liten?? 2,5 åringar ska man inte räkna med tycker jag, såå lätt att det blir fel.

• Hemlig2009

För att hon är en del av vår familj såklart. Hon älskar att få vara med, och som sagt, vi tar det hela inte så allvarligt.

• Tindragull

Så hade jag nog valt att göra!

annak82 skrev 2008-12-28 14:11:47 följande:
    ja, hon kanske kan gå med mig in i kyrkan och min m2b kan stå där framme med sina marskalkar och vänta?
  • Tindragull

Vi ska t.o.m. ha en ringbärare som är 15 månader!
    Och det gör inget om det blir lite fel... Det gör det bara charmigt tycker jag...
    Soon and very soon skrev 2008-12-28 17:35:50 följande:

varför ska hon vara med om hon är så liten?? 2,5 åringar ska man inte räkna med tycker jag, såå lätt att det blir fel.
Svar på tråden brudnäbb