• Fjosok

    Erfarenhet av plastikoperationer?

    Har ganska länge nu funderat på att lägga en del av mina besparingar på att försöka göra något åt mitt hemska yttre, något som i hela mitt liv varit i vägen för mycket. Handlar inte om att "bli vacker", den tanken är sedan länge bortglömd, men snarare att försöka se mindre anskrämlig ut.

    Handlar framförallt om näsa, öron och haka i mitt fall. Ev viktminskning ska nog gå att fixa på naturlig väg, tack och lov.

    Ni som har erfarenheter av liknande. Vad kan det, på ett grovt ungefär, tänkas kosta? Pratar vi hundratuseltals kronor? Hur var folks reaktioner efteråt? Dömande? Positiva?

    Tacksam för feedback.

    / Fjosok

  • Svar på tråden Erfarenhet av plastikoperationer?
  • vilja76

    Vad ledsen jag blir när jag läser det du skriver, vad i hela friden har du varit med om som får dig att tro att du ser anskrämlig ut?

    Visst finns det människor som kanske inte har ett lika fördelaktigt yttre som vissa andra men det finns många saker som man kan prova innan man tar till kniven. Rätta kläder, smink och frisyr kan göra underverk. Lägg lite pengar på en privat stylist och kanske även lite på en bra terapapeut som kan jobba lite på din självkänsla.

    Vill dock tillägga att jag INTE alls är emot plastikoperationer, har nämligen själv gjort en stor bukplastik efter en stor viktminskning men jag tycker att man kanske ska prova alternativa vägar innan..... Har du enligt dig redan provat de alternativa vägar du anser dig behöva så kanske du ska boka in ett möte hos en klinik för att se om en ev operation skulle kunna leva upp till dina förväntningar. LYCKA TILL! Hoppas att vad du än väljer att göra blir lycklig med ditt yttre. KRAM

  • Mörk Ängel

    Jag kan bara tipsa dig om att gå in på olika plastikkirurgisidor för att få kostnads exempel. T.ex.:
    www.akademikliniken.se/main.asp

    Visst kostar det en del, men jag måste säga att jag inte ångrar en dag att jag gjorde mitt ingrepp!

  • Fjosok

    Vilja76: detta är bara en förfrågan om andras erfarenheter. Inget är klart än, kan mycket väl fortsätta agera bergatroll också

    Mörk ängel: Tack för länken, ska kolla in sidan.

  • vilja76
    Fjosok skrev 2008-12-25 11:41:37 följande:
    Vilja76: detta är bara en förfrågan om andras erfarenheter. Inget är klart än, kan mycket väl fortsätta agera bergatroll också Mörk ängel: Tack för länken, ska kolla in sidan.
    Förstår det men jag kund inte låta bli att skriva lite utöver själva frågan.....blev ledsen av ditt ditt inlägg eftersom du verkar ledsen över ditt yttre och det är inte kul att känna så, det vet jag! Min operation är det bästa jag gjort och resultatet blev över förväntan. Jag rekommenderar docent Ingmar Blomgren på www.kirurgcentrum.com
  • Fjosok

    Är inte ledsen, snarare realistisk. Efter 12 år av utanförskap p.g.a det, och mycket p.g.a ett skrämmande ansikte, så är det kanske dax att försöka göra något. Är såpass positiv att jag tycker livet är långt och värt att leva. Vill dock inte att mitt yttre ska behöva vara ett hinder längre.

    Operation ligger en bit bort än dock, men jag kollar upp möjligheterna. Inte för att det fixar allt, men antagligen en hjälp på vägen som kan vara nog så bra

    Skulle nog kosta över 100 000 att få mig "i ordning" så det känns lite hopplöst :-/

  • vilja76
    Fjosok skrev 2008-12-25 12:06:10 följande:
    Är inte ledsen, snarare realistisk. Efter 12 år av utanförskap p.g.a det, och mycket p.g.a ett skrämmande ansikte, så är det kanske dax att försöka göra något. Är såpass positiv att jag tycker livet är långt och värt att leva. Vill dock inte att mitt yttre ska behöva vara ett hinder längre. Operation ligger en bit bort än dock, men jag kollar upp möjligheterna. Inte för att det fixar allt, men antagligen en hjälp på vägen som kan vara nog så bra Skulle nog kosta över 100 000 att få mig "i ordning" så det känns lite hopplöst :-/
    Då tycker jag att du ska göra det! Hos kirurgcentrum kan man man betala sina operationer på avbetalning med hyfsad ränta (kan man nog hos de flesta).
  • Fjosok

    Jo, om man som dessutom som jag har fötterna i musikbranchen så är det ett elende att inte kunna stå i centrum utan att behöva få reaktioner på utseende.

    Avbetalning vette 17, skulle kännas skumt ...

  • vilja76

    Det förstår jag.....
    Avbetalning är ett bra alternativ tycker jag....kan man låna till husköp osv så ska man väl kunna låna till detta också???

  • Fjosok

    Lånade varken till studier elelr lägenhetsköp. Är livrädd för skuldsättning ...

    typ

  • Mörk Ängel

    Men du, bara för att allt kostar runt 100.000 så betyder det inte att du inte kan börja göra något litet. Jag tror att gör du bara en grej så kommer du att vara nöjd ett tag, innan du återigen börjar fundera på resten.

Svar på tråden Erfarenhet av plastikoperationer?