• Taha

    Ny Juli 2009

    Hej!

    Startar en ny tråd för oss som ska gifta oss i Juli 2009. De jag hittat var stängda.

    Berätta gärna om hur långt ni kommit etc.

  • Svar på tråden Ny Juli 2009
  • kajw

    Yeeeey! Vi gifter oss också 25 juli. Har bara bokat lokal och vigselplats än så länge, men känner mig rätt lugn. Har en bröllopskoordinator som kommer fixa med det mesta, så vi behöver bara fixa med kläder och inbjudningsskort i stort sett...

  • DanKat

    Oj, inte många som hade hittat till den nya juli-tråden än Nu har jag iaf varit på stan och hämtat alla kuvert vi hade beställt till både inbjudnings- och tackkort! Plus att jag köpte en del tyger till pyssel, jag vill ju helst bara pyssla hela dagarna!! Längtar så till helgen!!!!

  • DanKat

    Hurraaaa, nu har min syster köpt sin tärnklänning!!!

  • Äntligen09

    Hej!!
    Jag gifter mig också i juli! Den 11 juli får jag äntligen säga JA! det kanske bara är jag men nu börjar jag känna mig stressad! Det är ju inte långt kvar..ca 5 månader! Och om tiden fortsätter så som den gjort är vi där om noll tid! *panik!*

  • CarinaK

    Vi gifter oss den 4 juli...och precis som Äntligen09 så börjar jag känna mig stressad...än om det är ganska långt kvar. Vi har bokat lokal & kyrka, jag har köpt klänning...ska prata med hon som ska göra maten och fixa blommorna om några veckor. Och inbjudningskorten kommer att gå ut om ca 2 veckor. Men visst är det mycket kvar... Men det ska bli så KUUUUL!!!!

  • Äntligen09

    Jag tror att vi har kommit ganska långt i planeringen..men det är så svårt iom att jag aldrig planerat ett bröllop förut..eller varit på något kyrkligt bröllop förut.. Tur att man har er alla som kan hjälpa till med det man missar
    Vi har bokat kyrka, lokal. Maten är bestämd (lagas av svärmor & svärfar) klänning, slöja & tiara. Vi har gjort ett prov på inbjudningskorten, dom kommer att se ut så har vi nu kommit fram till..Hmm.. vad mer.. jo tärnor, marsalkar och toastmasters är klart..Solosång i kyrkan är också fixat..Vi kommer troligtvis också ha en dj..Gästlistan är också klar.. Nu tror jag att det är allt.. När tänker ni skicka ut inbjudningskorten?

  • DanKat
    Äntligen09 skrev 2009-01-28 13:26:27 följande:
    När tänker ni skicka ut inbjudningskorten?
    IMORRN!!! Jag har precis suttit å klistrat igen de drygt 70 kuvert vi hade kvar, hade jätteäcklig kuvertklistersmak i munnen så jag var tvungen ta bort den med hjälp av lite choklad
  • Äntligen09
    DanKat skrev 2009-01-28 16:29:17 följande:
    IMORRN!!! Jag har precis suttit å klistrat igen de drygt 70 kuvert vi hade kvar, hade jätteäcklig kuvertklistersmak i munnen så jag var tvungen ta bort den med hjälp av lite choklad
    Det tycker jag du gjorde rätt i! själv har jag bara gjort ett prov på våra inbjudningskort! Ska väl sitta lite i helgen och göra några.. Men det blev strul med en toastmaster, så vi fick fråga en ny hon han kunde vara det istället Men nu är det löst!! Vilket datum gifter ni er DanKat?
  • Jugoslovenka

    Jag ska gifta mig den 25e juli i Bosnien.
    Det mesta är fixat och ordnat, så nu väntar man och väntar...
    Hehe hade velat att det var Imorgon:D

  • DanKat
    Äntligen09 skrev 2009-01-30 10:43:54 följande:
    Vilket datum gifter ni er DanKat?
    18 juli blir det för oss. Men inbjudningskorten blev inte ivägskickade i torsdags som vi hade tänkt, saknade några adresser och efternamn på några av m2b:s släktingar och han kunde inte ringa och fråga sina föräldrar eftersom dom var utomlands tills idag. Så om en stund ska han ringa så då kan vi iaf fixa dom sista kuverten och skicka iväg korten imorrn
  • SessanPrinsen

    Vi gifter oss den 18 juli =) Har faktiskt kommit väldigt långt.

    - Brudklänning
    - Skor
    - DJ
    - Bestman, tärnor, toastar
    - Tema
    - Inbjudningskort
    - Frisör bokad
    - Sminkning bokad
    - Fotograf
    - Lokal
    - Smycken
    - Underkläder
    - Brudgummens kläder
    - Tärnornas kläder
    - Tiara
    - Tårtleverantör

    KOlla gärna in min blogg sessan82.blogg.se

  • se2

    25 juli gifter vi oss.
    Jag bor i Oslo men skal hem til Ramdala (utanfør Karlskrona)før att sæga mitt Ja!
    Att ordna med ett brøllop på distans ær en utmaning...

  • Jen75

    Vi gifter oss 11 juli :) Känns som dom största sakerna är avklarade, står i min presentation. De som känns lite tufft är att sätta ihop ceremonin då vi ska vara utomhus borgligt och jag och min m2b har helt olika musiksmak. Känns som en utmaning

Svar på tråden Ny Juli 2009