• Äldre 21 Dec 11:25
    2614 visningar
    5 svar
    5
    2614

    Vanligt att vänta behöva tre månader?

    Var på koll hos tandläkaren, eller snarare tandhygenisten den 27 nov och tog dom vanlig plåtarna. Det visade sig då att jag har ett hål en en visdomstand (uppe till vänster) och tandläkaren tyckte att jag skulle dra den, det skulle tydligen vara enklare än att laga eftersom det då var ett lite större hål. (Men det är inget jag har kännt av, varken ilning eller värk)
    Hur som haver, jag fick en ny tid att dels laga ett annat mindre hål och dra tanden... den 4 mars 2009.
    Med andra ord, över tre månader senare...

    Har aldrig dragit en tand tidigare, så jag undrar om det är vanligt att behöva vänta så länge, om man inte har ont?
    (Det är hos folktandvården jag var)

    Syrran hade en visdomstand som hon hade lite värk i nu i veckan och den drog dom samma dag...

  • Svar på tråden Vanligt att vänta behöva tre månader?
  • Vi2iJu­li
    Äldre 21 Dec 12:10
    #1

    Dom kanske inte tyckte det var nån brådska att dra den om du inte lider av den. Dom nämnde inget att "om det börjar göra ont får du återkomma eller ringa akut"?

  • Julia7­8
    Äldre 21 Dec 12:24
    #2

    hur gammal är du?
    Det är inte så att du går över en gräns vid årsskiftet, så de kan ta mer betalt av dig i -09?
    Min folktandvård gjorde så mot en kompis, hon gick till en privat å fick tid veckan efter....
    Kan tillägga att jag inte heller går på den folktandvården längre....
    Men alla är ju inte "skurkar" så de kanske bara hade fullt upp

  • Äldre 21 Dec 13:20
    #3

    Dom sa inget om att om det börjar göra ont kom akut..och jag är 29,5 år...

    Har inte dirket tandläkar skräck, men att bahöva vänta tre månader...

  • Äldre 21 Dec 16:56
    #4

    Jo, det kan ta längre tid än så att få da en visdomstand...
    jag fick vänta nästan ett halvår på den första , eftersom det inte var akut.

    Den andra var mer än akut, men jag fick ändå vänta i en vecka.

  • Äldre 18 Oct 11:51
    #5

    Jag kan fylla i att när jag hade gått tre månader och "väntat" på detta så lyckade tandläkaren punktera ett blodkärl i käken när han skulle lägga bedövningen. Kinden svullnade upp och jag fick ett blåmärke stort som min handflata på kinden. Och öm som...17.. Så då kunde ingen tand dras och jag fick vänta en månad till på att svullnad och blånad skulle gå ner så tanden som jag då hade minst ont i kunde dras ut...

Svar på tråden Vanligt att vänta behöva tre månader?