• MarianneL

3 tärnor, ingen bestman - Konstigt?

Ja nu ska mina tre yngre systrar vara tärnor, men min m2b tycker inte riktigt det finns någon han skulle vilja ha som bestman.

Finns det någon speciell funktion bestmanen ska utföra, eller är det mest för att leda tärnor?

• Svar på tråden 3 tärnor, ingen bestman - Konstigt?
  • Luucie

Fixa svensexa.

Men för att svara på din första fråga: Nej jag tycker inte att det är konstigt.

• Superälsklingen

bestman ska ju finnas som en stöd till din blivande man. både före och under bröllopsdagen. men det är ju inget man ska ha bara för att ha det. vill din blivande inte ha en bestman så ska ha inte ha det bara för att ha det. men det kan vara rätt bra att ha någon med sig.
    ska tillägga att jag inte tycker att det är konstig att du har tre tärnor och han ingen bestman.
    hoppas ni får en underbar bröllopsdag och ett underbart äktenskap!

• nässlan87

min sambo skall ha en kvinlig marshalk istället och jag två tärnor.

tror att det kommer att gå fin fint, finner det inte konstigt iaf..

lycka till med bröllopet..

• baby78

Jag var tärna åt en kompis vars man inte hade någon marsalk. Finns nog ingen regel vad gäller sånt.

• GlamourKitten

"Bestman" är ju väldigt amerikanskt och inte något man egentligen har i Sverige...vi har ju marskalker och kan ha flera stycken om man så vill.
    Eller ingen.

• Vargtassa

Jag har en tärna (lillasyster) och min m2b kommer inte ha någon bestman. Han behöver ingen tycker han.... Har oxå funderat på om det är konstigt och det var ju skönt att få veta att det inte är det

• WifeJune2009

Min kille har tre marskalkar och jag en tärna. Lite rädd för att hon kommer att känna sig lite ensam där framme i kyrkan, då hon blir ensam på min sida. Men vi tycker i sin helhet att valet av personerna var givna.

Det är så olika, det vanligaste är kanske jämn par eller två tärnor och en bestman. Men, så får det bli för oss. Viktigaste måste ju vara vad vi själva vill.

Jag vet vissa tjejer som har tajta kill kompisar och verkligen tyckt det varit jättesynd att de inte fåfr vara med på svensexan, en tanke som inte slagit mig tidigare.

Lycka till!

• MarianneL

"Jag vet vissa tjejer som har tajta kill kompisar och verkligen tyckt det varit jättesynd att de inte fåfr vara med på svensexan, en tanke som inte slagit mig tidigare."

Det fattade jag inte helt. Får tjejerna inte vara med eller får killarna inte vara med för att de är tajta med tjejerna?

• JosieJose

Några kompisar till oss hade en tärna och fyra marshalkar som alla stod där framme. det var jätte fint och på korten sen blev det riktigt läckert när det vara alla killarna och bruden.. Det fungerade jätte bra!!!

WifeJune2009 skrev 2009-01-13 20:55:38 följande:
    Min kille har tre marskalkar och jag en tärna. Lite rädd för att hon kommer att känna sig lite ensam där framme i kyrkan, då hon blir ensam på min sida. Men vi tycker i sin helhet att valet av personerna var givna. Det är så olika, det vanligaste är kanske jämn par eller två tärnor och en bestman. Men, så får det bli för oss. Viktigaste måste ju vara vad vi själva vill. Jag vet vissa tjejer som har tajta kill kompisar och verkligen tyckt det varit jättesynd att de inte fåfr vara med på svensexan, en tanke som inte slagit mig tidigare. Lycka till!
  • GlamourKitten

Men varför måste man ha en traditionell svensexa/möhippa då? man kan väl ha den med sina närmsta vänner oavsett kön?

Svar på tråden 3 tärnor, ingen bestman - Konstigt?