• N79

Bröllopsresa - sol & bad + storstad?

Jag och min blivande är lite rastlösa så vi vill ha tips på vart vi ska åka på vår bröllopsresa i augusti nästa år.

Vi vill vara borta två veckor och vill sola och bada mycket, men kommer att bli rastlösa av att ligga på stranden hela tiden. Det bästa vore att åka på en solsemester där man kan ha en storstad hyfsat nära (ex 1-2 timmars resa). Någon som kan tipsa om något bra resmål?

• Svar på tråden Bröllopsresa - sol & bad + storstad?
  • Mrs Mommy

Barcelona!

Har inte varit där själv men det ska vara super

Finns allt bad party shopping och kultur!

• Mrs Mommy

Hoppsan
    Cecilia å Gil skrev 2008-12-20 23:01:04 följande:

Barcelona
  • Cecilia å Gil

Mrs Mommy skrev 2008-12-20 23:01:49 följande:

Hoppsan Cecilia å Gil skrev 2008-12-20 23:01:04 följande:
    så kan de gå...=)
    Men de e ju verkligen sååå underbart..=)
  • N79

Ja, Barcelona är en härlig stad. Min blivande är halvspanjor så vi har varit där ett par gånger...=).

Vi hade tänkt lite längre bort tror jag...

• N79

Bra tips, ska kolla upp lite mer kring Vietnam. Tack!

• Cecilia å Gil
    N79 skrev 2008-12-20 23:08:09 följande:
    Bra tips, ska kolla upp lite mer kring Vietnam. Tack!
    de e bra mycket grymmare än man tror....=)
  • Luucie

Los Angeles, Miami, Chicago (japp det finns en strand där) och coolare stad får man leta efter!

• J D

Thailand (Koh Chang/Koh Samet), Singapore har jag också hört att det ska gå att ha det upplägget.

• Pumpkin

San Diego eller kanske Huntington Beach (söder om Los Angeles)?

Alla älskar Skellefteå AIK
  • Therese 83

New York, det finns grymma stränder där :)

• Comfortably numb

vi åker till Cancun, stad+bad

• Luucie

USA överhuvudtaget ! Där det inte finns stränder, finns det finfina pooler

• stellajsj

Florens kanske. Kombinera med bröllopsresa till Toscana.

• N79

Jättebra idéer...tack!

USA och Mexico ska vi också kolla upp....det lät väldigt bra.

• Fly by night

SYDNEY. Visserligen är det vinter i augusti men minst 18 grader i vattnet och 6-7 soltimmar. Passar den skandinaviska hudtypen (och vem vill vara på stranden när man har Sydney framför fötterna??)

• mikaels

Miami, grym stad..kanske ta en kryssning i karibien komb. med en vecka i miami eller fort lauderdale..
    vi var där förra året.underbart

• PL080802

Brasilien = Rio + någon mysig strand (dock inte bästa säsongen just då men borde vara varmt, vi åker dit nu i januari). Thailand Bangkok (bo på Oriental eller Shangri-La)+ tex Khao Lak (eller Koh Samui beroende på var det är regnperiod) Vietnam = Hanoi + Halong Bay (borde vara perfekt väder i augusti). Sydafrika = Kapstaden + vingårdar och safari (dock osäker på vädret i augusti)Singapore + Bali. Om ni ändå väljer Europa = Sydfrankrike = Provence + Cannes/Nice. Italien = Rom + tex Positano. Skulle inte åka till Sydney i augusti, alldeles för kallt för att bada då i ett vatten som är kallt även i december.

Svar på tråden Bröllopsresa - sol & bad + storstad?